کاش همه این داستان‌ها خواب بود آقای فرهاد اصلانی!

اقتصاد ایران: فرهاد اصلانی، بازیگر سینما و تئاتر که اگر در تاریکی گم نشده بود، حالا می‌توانستیم او را یک ابر بازیگر معتبر بدانیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برترین‌ها - آیدا فلاحیان: تا به امروز نقاط تاریک زیادی در صنعت سینما کشف شده‌اند که شاید هرگز برای دوست‌داران این هنر قابل درک نباشند. خاموش شدن ستاره‌هایی که شاید می‌توانستند تا همیشه درخشان باشند یکی از نقاط تاریک سینماست که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این مطلب درباره یکی از همین ستاره‌هاست. فرهاد اصلانی، بازیگر سینما و تئاتر که اگر در تاریکی گم نشده بود، حالا می‌توانستیم او را یک ابر بازیگر معتبر بدانیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

افشای لیست سیاه

تابستان ۹۹، جنبشی در ایران شروع به فعالیت کرد که با محوریت افشای پرونده‌های آزار جنسی، شبکه‌های اجتماعی زیادی را بهم ریخت. این جنبش در سینما نیز پر سروصدا بود و هربار اسم هنرمند جدیدی در آن فاش می‌شد و نام و اعتبارشان را لکه دار می‌کرد. یکی از این اسامی فرهاد اصلانی بود‌. اتهامات مربوط به این بازیگر باعث شد او برای چند سال فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر را محدود کند و کمتر در برابر دوربین‌ها حاضر شود. این اتهامات نه از جانب او و نه از جانب هیچ مرجع قضایی تایید نشد اما چیزی که دیگر مثل سابق نمی‌شد جایگاه فرهاد اصلانی به عنوان یک بازیگر توانمند بود. نام او در لیست سیاه جنبش "می تو" باعث شد برخی فراموش کنند که فرهاد اصلانی یکی از بازیگران کارکشته در سینمای ایران است که می‌تواند با بازی در نقش کاراکترهای مختلف بدرخشد. برخی از متفاوت‌ترین نقش آفرینی‌های او در چند سال گذشته عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها میپردازیم.

عبیدالله ابن زیاد/ ظالمِ محبوب

بدون شک یکی از درخشان‌ترین نقش‌آفرینی‌های فرهاد اصلانی مربوط به کاراکتر او در سریال مختارنامه است. او در قامت یکی از منفی‌ترین کاراکترهای سریال توانست با یک اجرای مسلط، نفرت مردم نسبت به این کاراکتر را کم کند و حتی تا حد زیادی محبوب شود. در مصاحبه‌ای که بعدها از او منتشر شد اینطور بنظر می‌رسید که اصلانی برای ایفای نقش یک کاراکتر تاریخی، تمام کنش‌های او در زمان حیاتش را مورد بررسی قرار داده و برای نمایش ظلم و تاریکی وجود این کاراکتر، شناخت کاملی از او برای خود به وجود آورده است.

کاش همه این داستان‌ها خواب بود آقای فرهاد اصلانی!

هوشنگ/کمدین تازه کشف شده

فرهاد اصلانی تا پیش از حضور در پروژه "هیولا" تجربه جدی در ژانر کمدی را نداشت اما با نقش آفرینی در این سریال به عنوان کاراکتر هوشنگ ثابت کرد چقدر می‌تواند در این ژانر توانا و دوست‌داشتنی باشد. یک میمیک بامزه و البته قدرت بازیگری او باعث شد این نقش آفرینی در کارنامه هنری او ماندگار باشد. تجربه حضور او در این سریال باعث شد مخاطبان حساب دیگری روی هنر بازیگری او باز کنند و در انتظار آثار کمدی بیشتر از او باشند که این انتظار هرگز به ثمر نرسید.

کاش همه این داستان‌ها خواب بود آقای فرهاد اصلانی!

اکبر مجلل/پابلو اسکوبار مناطق برخوردار!

سریال یاغی از همان ابتدای کار سعی داشت با معرفی کاراکترهای خاصی که بازیگرانی با نام‌های آشنا نقششان را ایفا می‌کنند توجه مخاطبان را جلب کند. برگ برنده‌ی آخر این سریال نقش‌آفرینی فرهاد اصلانی به عنوان کاراکتر اکبر مجلل بود. گریم فرهاد اصلانی به قصد او را به شکل عجیبی شبیه به سلطان کوکائین دنیا یعنی پابلو اسکوبار کرده بود و همین باعث شد توجه مخاطبان زیادی به او جلب شود. کاراکتر او در سریال نیز به پابلو اسکوبار بی شباهت نبود و او به عنوان رئیس یک باند خلافکار توانست مورد تحسین قرار بگیرد.

کاش همه این داستان‌ها خواب بود آقای فرهاد اصلانی!

پرویز/برادر بی عرضه‌ی لیلا

برادران لیلا یک لیگ قدرتمند از بازیگران توانمند سینمای ایران بود. یک گلچین موفق که فرهاد اصلانی نیز در آن نقش بسیار پررنگی داشت. در بین این تیم قدرتمند، فرهاد اصلانی توانست بار دیگر مرزهای خود را بشکند و با ایفای نقش یک کاراکتر متفاوت نسبت به کارنامه هنری خود، مورد توجه قرار بگیرد. او تا پیش از این در نقش کاراکتر‌های به ظاهر قلدر و با ابهت این تصویر را در ذهن مخاطبان ثبت کرده بود اما بعد از ایفای نقش یک برادر بی‌عرضه این تصویر را به طور کلی زیر سوال برد و خود را در میان این تیم قدرتمند مطرح کند.

کاش همه این داستان‌ها خواب بود آقای فرهاد اصلانی!

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ