شب خاطره بازی با غذاهای محلی/ سرآشپزهای ملی مهمان شاهرودی‌ها شدند

اقتصاد ایران: شاهرود- جشنواره غذاهای محلی با حضور سرآشپزان و چهره‌های تلویزونی و جمعی از مردم شهرستان شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پارک آبشار شاهرود شامگاه پنجشنبه میزبان جشن بزرگ غذاهای محلی با حضور سامان گلریز کارشناس آشپزی و چهره تلویزیونی بود جشنی که به همت مدیریت شهری و شهرداری شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

این مراسم به میزبانی مجتمع شاهوار جنب باغ ایرانی شهرداری شاهرود در حالی برگزار شد که حضور خانوادگی مردم شاهرود و همچنین معرفی غذاهای بومی و محلی این شهرستان در کنار معرفی زیرساخت‌های گردشگری منطقه، یکی از بخش‌های مهم آن بود.

شاهرود و توان گردشگری بالا

سامان گلریز کارشناس آشپزی و همان این برنامه در سخنانی ضمن قدردانی از مردم مهمان نواز شاهرود گفت: شاهرود به لحاظ طبیعت و آب و هوا یکی از بهترین مناطق و تفرجگاه‌ها به خصوص در فصول بهار تا پاییز است و غذاهای محلی این منطقه نیز بسیار می‌توانند در توسعه گردشگری مؤثر باشند.

گلریز با بیان اینکه داشته‌های شاهرود سبب شده تا از این شهر یک مقصد خوب گردشگری در ذهن مردم ثبت شود، بیان کرد: جنگل ابر و مجموعه بسطام در شهرستان شاهرود به حق یکی از اماکن دیدنی کشورمان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کنار مقوله گردشگری می‌تواند به فرهنگ توجه به غذاهای محلی در مقابل فست فودها، بسیار مؤثر باشد، افزود: حمایت مسئولان از این دست برنامه‌ها می‌تواند در تکرار آنها تأثیر گذار باشد.

ظرفیت‌های شاهرود

سامان گلریز از مردم شاهرود خواست تا غذاهای بومی و محلی شهرستان را به فرزندان خود نیز بیاموزند و گفت: غذاها بخشی از فرهنگ بومی و محلی هر منطقه هستند و حفظ آنها در واقع تلاش برای حفظ فرهنگی یک منطقه است.

این آشپز و چهره تلویزیونی خواستار ورود سرمایه گذاران در مقوله برگزاری جشنواره‌های گردشگری شد و گفت: شاهرود با توجه به آب و هوا و مردم و طبیعتی که دارد می‌تواند سالانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران باشد.

شهرداری پای کار ایستاد

محسن احمدی شهردار شاهرود نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری این جشنواره در راستای نشاط اجتماعی به عنوان یکی از برنامه‌های مجموعه شهرداری شاهرود یاد کرد و گفت: در حاشیه این مراسم غرفه‌های غذاهای بومی و محلی شاهرود راه اندازی شد.

احمدی با بیان اینکه مجتمع شاهوار از چند روز قبل به همت شهرداری شاهرود در دست تدارک است تا بتوانیم غرفه‌های خوبی را برای غذاهای محلی شاهرود آماده کنیم، ابراز کرد: خوشبختانه استقبال مردم از این برنامه بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه ادامه این دست برنامه‌ها در راستای معرفی ظرفیت‌های شاهرود در برنامه کاری شهرداری قرار دارد، افزود: استقبال مردم از این دست مراسم‌ها دلگرم کننده است.

نمایش غذاهای محلی

موسیقی و طنز، رادیو شاهرود با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری شاهرود با اجرای عاطفه عبدالهیان مجری سرشناس شاهرودی و همچنین مسابقه غذاهای محلی و مناطق گردشگری شاهرود بخشی از این مراسم بود.

ته چین شاهرودی، غلیف چال و دیگی، انواع نان و شیرینی و شیرمال، آش چاقاله و انواع آش ها و سوپ‌ها، رنگینگ و هسو و انواع دسرها و… از جمله غذاهای به نمایش درآمده در این رویداد بود که برای نخستین بار در شاهرود برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ