رتبه های زیر ۱۰۰۰عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی تجلیل شدند

اقتصاد ایران: تبریز - همایش تجلیل از اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل اعضای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری عصر پنج شنبه با حضور علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از نخبگان علمی آذربایجان شرقی در تالار نخجوانی کتابخانه مرگزی تبربز برگزار شد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن تاکید بر نقش پررنگ کتابخانه های عمومی و کتابداران در توسعه فردی و اجتماعی آحاد مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان گفت: باید از مدیریت خلاق و پیشرو اداره کل کتابخانه های عمومی استان تشکر و قدر دانی کرد

وی افزود: من نیز با افتخار در دوران جوانی خود عضو کتابخانه عمومی امیرخیزی و تربیت شهر تبریز و مشتری دائمی کتابهای این کتابخانه ها و سالن مطالعه آنها برای درس خواندن بودم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دین مبین اسلام و کلام الله مجید کسب علم و دانش و به تبع آن، مطالعه و کتابخوانی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است گفت: ایران عزیز ما نیز از دیرباز مهد علم و دانش است که وجود دانشگاه گندی‌شاپور یا جندی‌شاپور که یکی از مراکز علمی مهم در زمان ساسانیان بوده‌است با بیش از ۱۷ سده دیرینگی شاهدی بر این مدعاست.

منادی با تشبیه کتابخانه های عمومی به باغ‌های دانش به رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۳ حاضر در جلسه توصیه کرد حضور در کتابخانه های عمومی را در دوران دانشجویی نیز ترک نکنند و انس خود با کتاب و محیط کتابخانه را ادامه دهند زیرا که حضور صرف در کتابخانه باعث توسعه شخصیت افراد می‌شود.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: پرورش اجتماعی و تعالی هر انسان از زمانی که پا به مدرسه می‌گذارد شروع می‌شود و در مسیر این تعالی افرادی موفق تر می‌شوند که با برنامه ریزی صحیح و منسجم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده نمایند که در این میان حضور در کتابخانه های عمومی فرصتی است که انس با کتاب و عادت به خواندن مؤثر را تقویت می‌نماید.

اسد بابایی با تاکیدبر اینکه موتور محرکه توسعه یافتگی در هر کشوری نتیجه عمل و فکر نخبگان است گفت: به عبارت دیگر توسعه یافتگی در کشور ارتباط مستقیمی با ارزش گذاری به جامعه نخبگانی دارد. در همین راستا سیاست کتابخانه های عمومی در سراسر استان زیباسازی و تبدیل کتابخانه های عمومی به محیط‌های امن و راحت برای مطالعه همه دانش آموزان به ویژه نخبگان علمی می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در ۲ سال گذشته گفت: با تلاش همکاران و کتابداران عزیز تمام شاخصه‌های کتابخانه ای در استان افزایشی بوده و توسعه‌ای فراتر از سقف تاریخی خود را تجربه کرده است به نحوی که در شاخص خرید منابع و کتاب در بین استان‌های الف به رتبه یک کشور و در افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه ای استان جز سه استان برتر و در تخصیص سرمایه تملک دارایی استان جز استان‌های پیشرو کشور بوده است.

گفتنی است، در این همایش از ۴۹ عضو کتابخانه های عمومی استان که در کنکور ۱۴۰۳ حائز رتبه برتر زیر ۱۰۰۰ شده بودند با اعطای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ