ضرورت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای سالمندان و معلولان در ارومیه

اقتصاد ایران: ارومیه-رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه بر ضرورت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای سالمندان و معلولان در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گلشن نوروزی در این زمینه اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در برگزاری برخی برنامه‌ها صرفاً به مناسبت تقویمی معطوف نباشد و برنامه‌های ویژه فرهنگی، ورزشی و آموزشی را برای همه آحاد شهروندان اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان، بانوان و سالمندان در فرهنگسراها در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه با انتقاد از برنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برای روز جهانی سالمندان و توجه ویژه فقط برای سالمندان ساکن در مراکز بهزیستی افزود: سالمندان فقط افراد ساکن در مراکز بهزیستی نبوده و مجموعه مدیریت شهری باید در برگزاری مراسم و ویژه برنامه‌های روز جهانی سالمندان و ارج نهادن به مقام آنها، تمام سالمندان شهر را در نظر بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با توجه به اینکه بازنشستگی شروع دوران افسردگی است، از این رو فرهنگسراهای شهرداری ارومیه در برگزاری برنامه‌هایی نظیر پیاده‌روی‌های خانوادگی و برگزاری اردوهای تفریحی برای سالمندان و تدوین برنامه‌های مفید جهت غنی‌سازی اوقات فراغت آنان اهتمام ویژه داشته باشند.

نوروزی با اشاره به روند صعودی حرکت جامعه به سمت سالمندی که ضروری است، تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به این قشر اندیشیده شود، بیان کرد: بهسازی محیط شهری، مناسب‌سازی معابر، برنامه‌های ویژه فرهنگی و خدمات ویژه حمل‌ونقل برای افراد سالمند از جمله الزاماتی است که باید در برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت نام‌گذاری یکی از پارک‌های سطح شهر به‌نام پارک سالمندان تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری نام‌گذاری یکی از پارک‌ها یا افتتاح یک پارک جدید با نام پارک سالمندان را در دستور کار خود قرار داده است و با در نظر گرفتن مناسب‌سازی پارک با شرایط سالمندان به بهره‌برداری برساند.

نوروزی با گلایه از کمبود و وضعیت نامناسب مبلمان شهری (نیمکت) در سطح شهر عنوان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برای جبران کمبود نیمکت‌های سطح شهر و تعمیر نیمکت‌های شکسته را که جز حداقل امکانات رفاهی برای استراحت شهروندان به ویژه کودکان، سالمندان و معلولین است، مورد توجه ویژه قرار دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی برای رعایت حقوق سالمندان و تلاش برای رفع مشکلات این قشر خاطرنشان کرد: تکریم سالمندان در فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ما یک ارزش مهم است و باید برای ترویج این فرهنگ و انتقال آن به نسل‌های آینده، از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش به کودکان و نوجوانان، این فرهنگ نیکو را در جامعه نهادینه کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ