حافظ هویت ایرانیان و مخزن عشق و عرفان است

اقتصاد ایران: شیراز- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین یادروز حافظ گفت: حافظ هویت ایرانیان و مخزن عشق و عرفان است که سالکان این مسیر، عرفان را از حافظ آموخته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری شب پنجشنبه در آیین یادروز حافظ در شیراز گفت: حافظ هویت ایرانیان و مخزن عشق و عرفان است که همه سالکان این مسیر، عرفان را از حافظ آموخته‌اند و بزرگترین سرمایه اجتماعی ایرانیان حافظ است.

وی با اشاره به اینکه حافظ مخزن حافظه تاریخی و بزرگترین ذخیره فرهنگی ایران است، ادامه داد: حافظ اکنون بزرگترین نیاز جامعه امروزی ایران برای رهیابی به آینده است و برای رسیدن به آینده‌ای درخشان باید از روح بخشی حافظ در جامعه استفاده کرد.

صالحی امیری افزود: اگر امروز جامعه با معضلات زیادی مواجه است جامعه از سرمایه‌های اجتماعی و حافظ فاصله گرفته است زیرا حافظ نماد صلح و دوستی است و بیش از هر زمان بشریت با ادبیات صلح‌آمیز حافظ آشنا شود زیرا حافظ روح جامعه است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شیراز فراتر از شیراز بوده و این شهر تمدن ساز و قطب انسان سازی است و هویت شیراز بدون حافظ سرد و بی رمق است البته تمام ایرانیان حفظ کننده حافظ‌اند زیرا دیوان حافظ بعد از قرآن در تمامی خانه‌های ایرانیان و در تمامی جهان منتشر شده است.

وی ادامه داد: حافظ داروی شفابخش تمام دوران است و باید قدردان کسانی بود که حافظ را بزرگ می‌دانند از این رو نباید فراموش کرد که حافظیه حافظ ایران بوده و باید هر آنچه در توان داریم برای توسعه این آرامگاه بکار بگیریم.

صالحی امیری تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی در تلاش است تا تمامی مشکلات این بخش را تسهیل کرده تا بتوان حافظیه را به عنوان نگین درخشان گردشگری ایران به جهان معرفی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ