پیشنهاد انتقال آب از همسایه‌های شمالی به ایران

اقتصاد ایران: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در صدر هیأتی پارلمانی به تاجیکستان سفر کرده است، صبح پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در محل سرای حکومتی دوشنبه، دیدار دوجانبه‌ای با «رستم امامعلی» رئیس مجلس ملی و هیأت همراه این کشور داشت.

مهر: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در صدر هیأتی پارلمانی به تاجیکستان سفر کرده است، صبح پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در محل سرای حکومتی دوشنبه، دیدار دوجانبه‌ای با «رستم امامعلی» رئیس مجلس ملی و هیأت همراه این کشور داشت.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خوشنودی از سفر به تاجیکستان بیان کرد: از اینکه فرصتی فراهم شد تا دعوت رسمی جنابعالی را عملی و در کشور دوست و برادر تاجیکستان حضور پیدا کنیم، خوشحالیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعاملات بخش خصوصی ایران با طرف تاجیکستانی بیان کرد: به واقع اتاق‌های بازرگانی ما و به طور ویژه بخش‌هایی از صنعت ما می‌تواند مزیت‌های خوبی در مناطق تجاری و مناطق آزاد شما داشته باشند. این‌ها می‌توانند با ارتباط نزدیک و حمایتی که صورت می‌گیرد، به توسعه صنعتی و تجاری کمک کنند. چرا که باید از این فرصت‌ها به درستی استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به موضوع گردشگری بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: طبیعتاً نخستین موضوعی که باید در موضوع تجارت و گردشگر به آن توجه کنیم، تمرکز بر موضوعات حمل و نقل است؛ لذا اگر حمل و نقل روان و راحت و به صرفه در این بخش فراهم نشود، هر چقدر صحبت از توسعه اقتصادی و تجاری و همچنین گردشگری کنیم، این مسئله عملی نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه و تعاملات در حوزه خدمات مهندسی بین دو کشور بیان کرد: در حوزه خدمات مهندسی سابقه خوبی در روابط دو کشور وجود دارد. از این رو کارهای فنی و مهندسی خوبی در سال‌های گذشته در کشور انجام شده است که باید آنها را توسعه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مباحث مربوط به انتقال آب بیان کرد: در بحث‌های انتقال آب، ما می‌توانیم از ذخایر آبی تاجیکستان برای بخش‌های شرقی ایران که نیازمند آب هستند، استفاده و از حوزه خدمات فنی و مهندسی در این بخش بهره ببریم.

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ