جشن مهر سینمای خراسان رضوی در قوچان برگزار شد

اقتصاد ایران: قوچان- جشن سالانه مهر سینمای خراسان رضوی با حضور اهالی سینمای این استان در پردیس سینما پارک قوچان برگزار و طی این مراسم پردیس سینمایی این شهرستان به‌طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جشن مهر سینمای خراسان رضوی در حالی برگزار شد که اهالی سینمای خراسان رضوی، مسؤولان استانی و شهرستان قوچان ظهر پنجشنبه در پردیس جدید سینما پارک قوچان دور هم جمع شدند تا امسال برای اولین بار این جشن را خارج از مشهد و به میزبانی قوچان برگزار کرده باشند. این مراسم مقارن با آغاز به کار پردیس سینمایی پارک قوچان و در حاشیه جشن مهر سینمای خراسان رضوی این پردیس سینمایی نیز با حضور مردم و مسؤولان به‌صورت رسمی افتتاح شد.

روند صعودی تعداد سینماهای استان خراسان رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به افتتاح پردیس سینمایی پارک قوچان که پس از یک دوره تعطیلی امروز آماده نمایش جدیدترین فیلم‌های روز کشور است، اظهار کرد: سرمایه‌گذار پردیس سینمایی قوچان پس از اجرای موفق پروژه مشهد این پردیس را با طراحی جدید و با بهترین کیفیت در قوچان راه‌اندازی کرد که امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

محمدحسین زاده بابیان اینکه این پردیس در ۴ سالن بیش از ۶۰۰ صندلی را داراست، افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در وزارت ارشاد در صورت اینکه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در شهرستان‌ها انجام شود وزارت ارشاد در زمینه تجهیزات پشتیبانی خواهد کرد.

وی از روند صعودی تعداد سینماهای استان خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: خراسان رضوی ازنظر میزان زیرساخت‌های سینمایی، تعداد تماشاگران و میزان فروش حرف اول را در سطح کشور می‌زند و امروز یک کارگردان به این توجه می‌کند که فیلمش چه اکرانی در این استان خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی در رشته‌های مختلف فنی و تخصصی هم دارای جایگاه بسیار خوبی در کشور است و امروز مستندسازان خراسانی در کشور حرف اول را می‌زنند.

حسین زاده بابیان اینکه علیرغم وجود مشکلات در حوزه سینمایی نیز سالانه چند فیلم از خراسان رضوی در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، گفت: علاوه بر مستند در زمینه فیلم کوتاه، انیمیشن و حوزه هنرمندان نیز در کشور سرآمد هستیم.

وی حوزه سینمایی را دارای مشکلات ساختاری و قانونی خواند و خاطرنشان کرد: اگر مسئولین سازمان برنامه‌وبودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فصل بودجه‌ریزی و در حوزه قانون‌گذاری ساخت پروژه‌های سینمایی و انیمیشنی و تأمین منابع مالی آن‌ها را مدنظر داشته باشند می‌توانند در این زمینه کمک خوبی به وزارت ارشاد بکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی یکی از پیشنهادات مطرح‌شده در زمینه کمک‌های مالی به حوزه سینمایی کشور را همراهی صاحبان صنایع و صنوف در ازای مالیات به سینماگران دانست و اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود دولت در پرداخت تسهیلات سالانه به هنرمندان بازه زمانی خواب تسهیلات را تا ۲ سال افزایش دهد زیرا اگر کسی بخواهد تولید فیلم یا انیمیشن داشته باشد حداقل یک سال نیاز به زمان برای ساخت آن دارد.

گفتنی است؛ در حاشیه سومین جشن مهر سینمای خراسان رضوی از سینماگران فعال خراسان رضوی توسط مسؤولان تجلیل به عمل آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ