بالاترین سرانه مصرف برق خانگی متعلق به شهرستان عسلویه است

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر برق شهرستان عسلویه گفت: بالاترین سرانه مصرف برق خانگی متعلق به شهرستان عسلویه است که به ازای هر مشترک خانگی ۱۴ هزار و ۷۳۲ وات مصرف برق دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زارعی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران از نصب ۱۹ پست هوایی در سطح شهرستان عسلویه با اعتبار ۲۱ همت طی ۲ هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: اداره برق شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۲ رتبه برتر استانی در شاخص توزیع برق پایدار را کسب کرد.

مدیر برق شهرستان عسلویه افزود: در شاخص قابلیت اطمینان یکی از شاخص‌های مهم وزارت نیرو در تعیین مدیریت‌ها و شرکت‌های توزیع برتر است در سال ۱۴۰۱ اداره برق عسلویه رتبه دهم استان را کسب کرده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ از اعتبارات داخلی شرکت توزیع ۷۶ همت جذب شده که در سال جاری این رقم ۹۲ همت افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: شهرستان عسلویه در حوزه جذب اعتبارات داخلی یکی از مدیریت‌های برتر در استان است.

زارعی بیان کرد: از سال ۱۴۰۲ تا کنون تعداد ۱۰ روستا شبکه توزیع از سیم مسی به کابل خود نگهدار جایگزین شده است.

مدیر برق عسلویه خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم اخیر شبکه توزیع روستاهای بندو، مروع، سواحل، کنار خیمه، صفیه، بنود، هاله، کلات، دهنو، بزباز تبدیل به کابل خود نگهدار شده است و کمترین میزان خاموشی در استان بوشهر متعلق به شهرستان عسلویه است.

وی افزود: در تابستان داغ سال جاری هفته‌ای ۲ بار سیستم شبکه توزیع در شهرستان با آب مقطر شست و شو داده شد تا از خرابی و قطعی‌های بیشتر برای مردم جلوگیری شود.

وی ادامه داد: نرخ خاموشی شهرستان در سال ۱۴۰۱ برابر آمار ۱۵۴ بود و توانستیم با زحمات شبانه روزی همکاران گرامی و سخت کوش نرخ خاموشی در سال جاری را به ۷۴ دقیقه کاهش دهیم.

مدیر برق عسلویه بیان کرد: بالاترین سرانه مصرف برق خانگی متعلق به شهرستان عسلویه است که به ازای هر مشترک خانگی ۱۴ هزار و ۷۳۲ وات مصرف برق دارند.

زارعی با بیان اینکه ۵۰ درصد از شبکه توزیع روستاهای شهرستان به کابل خود نگهدار مجهز شدند، گفت: ۲۸ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف در سطح شهرستان عسلویه امسال به کابل خود نگهدار مجهز خواهد شد.

وی گفت: شهرستان عسلویه با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و وجود صنعت در مجاورت خود با چالش‌های فروانی برای مدیریت برق این شهرستان روبرو است.

مدیر برق عسلویه ادامه داد: آلودگی هوا یکی از مهمترین چالش‌ها تعمیر و نگهداری شبکه برق شهرستان است و رسوب‌های اسیدی که به واسطه آلودگی صنعت ایجاد می‌شود و بر روی شبکه توزیع برق قرار می‌گیرد، بیشترین صدمه به شبکه توزیع رقم می‌خورد.

وی گفت: با توجه به آلودگی شدید صنعتی که در شهرستان داریم عمر تجهیزات و شبکه برق به ۲.۵ تا پنج سال کاهش یافته است در صورتی که میانگین عمر تجهیزات صنعت برق در کشور بین ۱۵ تا ۳۵ سال است که با توجه به آلودگی یکی از چالش‌های برق عسلویه و تعمیر و نگهداری شبکه است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از چالش‌های مدیریت برق در عسلویه بدهی یکصد میلیاردی مردم شهرستان به اداره برق است که بیشتر این بدهی مربوط به شهرهای عسلویه، نخل تقی، بیدخون، و روستای اخند است که در این خصوص جلسات متعددی با شوراها، شهرداران و دهیاران داشته‌ایم و امتیازاتی برای مشترکین در نظر گرفته‌ایم که شامل قسط بندی است و اگر هم مشترکی به قبض خود معترض است کارشناسان با حضور در محل مورد نظر میزان مصرف را دوباره برسی خواهند کرد.

مدیر برق عسلویه بیان کرد: از ماه آینده آن دسته از مشترکانی که قبض خود را پرداخت نکنند یا برای قسطی کردن آن مراجعه نکنند برق آنها سیستمی قطع خواهد شد.

زارعی تصریح کرد: از روزی که مسئولیت را در قبول کردم خودم را برنامه محور دانستم و با برنامه ریزی قدم برداشته‌ام

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ