فرسودگی ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس/توزیع ۱۰۸ آمبولانس جدید در کشور

اقتصاد ایران: باتوجه به فرسودگی ۳ هزار دستگاه آمبولانس در کشور، امروز از ۱۰۸ دستگاه آمبولانس جدید برای توزیع در سراسر کشور، رونمایی شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از 108 دستگاه آمبولانس جدید و توزیع آن در سراسر کشور امروز پنج شنبه 19 مهرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

این دومین مرحله توزیع آمبولانس‌های جدید و پیشرفته سازمان اورژانس کشور پس از توزیع 50 دستگاه آمبولانس است که در این مرحله، 108 دستگاه آمبولانس در تمام استانها و 64 دانشگاه علوم پزشکی کشور توزیع می‌شود.

همچنین با توجه به فرسودگی 3 هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور، از این پس ماهانه 50 دستگاه آمبولانس بر اساس قرارداد تامین 625 دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور می‌شود و در هفته‌های آینده دو مناقصه برای خرید 900 دستگاه آمبولانس برگزار می‌شود و این تجهیزات تا سال آینده به ظرفیت کشور افزوده می‌شود.

آمبولانس‌هایی که امروز رونمایی شد، از نوع پیشرفته و به روز با ظرفیت 6 سیلندر و بیش از 3 هزار اسب بخار است و با مدل‌های 2024 تامین و توزیع شده و می‌شود.

رویکرد دولت و وزارت بهداشت، نوسازی ناوگان اورژانس است که خرید و توزیع این آمبولانس‌ها با اولویت نیازمندهای مشخص شده و مناطق محروم، انجام می‌‌شود.

جعفر میعادفر در مراسم رونمایی و توزیع 108 دستگاه آمبولانس جدید گفت: جا دارد از تلاش‌های تمامی وزرای بهداشت در این مسیر و حقی که به گردن ما اورژانسی ها دارند، قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه این روند در دوران کرونا با رکود مواجه شد، اما پس از آن در دولت سیزدهم تلاشی دوباره برای عقد قرارداد در جهت خریداری آمبولانس آغاز شد که در دولت چهاردهم با توجه به اینکه نوسازی ناوگان آمبولانس از اولویت‌های وزیر بهداشت بوده، امروز شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها هستیم.

میعادفر افزود: قرارداد خریداری 625 دستگاه آمبولانس منعقد شده که تا کنون 50 دستگاه تحویل و توزیع شده و امروز نیز شاهد رونمایی و توزیع 108 دستگاه دیگر هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین با اشاره به توزیع 467 آمبولانس دیگر تا پایان سال، اظهار امیدواری کرد با عقد قرارداد جدید، سال 1404 سال تحول اساسی در حوزه آمبولانس‌های اورژانس باشیم.

وی با اشاره به کیفیت بالای آمبولانس‌های توزیع شده، ادامه داد: نوسازی ناوگان و استفاده از آمبولانس‌های به روز و پیشرفته از یکسو موجب تسهیل فرایند خدمت رسانی همکاران ما خواهد شد و از سوی دیگر موجب می شود خدمات اورژانس به شکلی که شایسته ملت شریف ایران است به آنها ارائه شود.

طاهر موهبتی، معاون توسعه وزارت بهداشت نیز در این مراسم که در پایگاه اورژانس در بوستان ولایت تهران برگزار شد، یکی از اقدامات و عملکرد نظام سلامت را ماموریت در حوادث و سوانح دانست و گفت: هر قدر در شاخص‌های رسیدگی به بیماران و مصدومان و چابک شدن سازمان اورژانس کار کنیم، میزان مرگ و میر به شدت کاهش می‌یابد.

وی افزود: دقیقه و ثانیه در رسیدن به محل حادثه مهم است اما کمبود آمبولانس، پایگاه اورژانس و نیروی انسانی در اورژانس، ماموریت‌های اورژانس را با اختلال روبرو می‌کند و همه ما مسئولان باید توجه داشته باشیم که تاخیر در ماموریت های اورژانس می‌تواند آثار نامناسبی را به همراه داشته باشد و نجات یک انسان به معنای نجات بشریت است.

موهبتی استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در تامین آمبولانس‌های مورد نیاز کشور را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می‌توانند به تامین آمبولانس های مجهز و روز دنیا با سرعت بالا و هزینه کمتر کمک کنند البته تحریم‌های ظالمانه شامل حوزه سلامت، دارو و تجهیزات نیز شده و مردم دچار مشکل و آسیب می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت فرایند تامین آمبولانس و زیرساخت‌ها را دشوار و زمان بر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا سه هزار آمبولانس فرسوده اورژانس کشور در برنامه‌ای دو سه ساله، نوسازی شود تا به نظام سلامت و آرامش و سلامتی مردم، کمک کنیم. خوشبختانه امروز 108 دستگاه آمبولانس از قرارداد 625 دستگاه آمبولانس رونمایی و در سراسر کشور توزیع شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ