مدیریت منابع آب نیازمند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است

اقتصاد ایران: اراک- رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: مدیریت منابع آب و عبور از چالش خشکسالی نیازمند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌اله علی محمدی ظهر پنجشنبه در نشست شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در اراک، افزود: سازمان نظام مهندسی کشور با ورود به عرصه دانش درصدد است تا از همه ظرفیت‌های علم و دانش بیشترین بهره گیری را داشته باشد.

وی افزود: توجه به مهندسی تولید راهکار مقابله با چالش‌های بخش کشاورزی است که در اقتصادی کردن کشاورزی نقش مؤثری دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: خارج کردن از حالت دستمزد محوری و جایگزین کردن دانش‌مزد محوری و افزایش رضایتمندی بهره‌برداران در تمام عملکردها، نگاه ویژه شورای ششم سازمان نظام مهندسی کشور است.

علی محمدی با اشاره به تدوین برنامه‌ای در راستای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت کارشناسان این حوزه افزود: یکی از موانع، ابلاغ تعرفه‌های خدماتی کارشناسان کشاورزی است که قانون تکلیف کرده و مقرر بود تا پایان اردیبشهت‌ماه ابلاغ شود اما هنوز محقق نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه ۱۷۰ هزار کارشناس مهندسی عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور هستند، گفت: تأخیر در پرداخت حقوق کارمندان دولت محاسبه می‌شود و این در حالی است که این تأخیر را نمی‌توان برای کارشناسان کشاورزی محاسبه کرد و در واقع حقوق جامعه هدف ضایع می‌شود.

علی محمدی ادامه داد: حضور در بخش شورای قیمت گذاری اتفاق مثبتی بود و باید شورای نظام مهندسی در بعد قیمت‌گذاری بیشتر ورود می‌کرد و تحقق این مهم با توفیقات خوبی همراه است.

وی گفت: در کشاورزی تولید کم یا زیاد معضل است و در این راستا خیلی از دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند اما همواره انگشت اتهام به سوی وزارتخانه جهاد کشاورزی است و به عنوان مثال مأموریت جهاد کشاورزی در طرح دیمزار و تولید گندم به خوبی انجام شد اما در پرداخت حقوق مطالبات کشاورزان که با سازمان برنامه و بودجه است، تکالیف به خوبی صورت نگرفت.

علی محمدی از مقاومت شرکت آب منطقه‌ای در برابر انجام کشت‌های گلخانه‌ای گلایه کرد و گفت: در بسیاری از استان‌ها از جمله مرکزی معضل کم آبی وجود دارد که مدیریت منابع آب و عبور از چالش خشکسالی نیازمند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ