گزارشی از نبرد ۳گردان حزب‌الله با ۴ لشگر ارتش اسرائیل+نقشه

اقتصاد ایران: لشگرهای ۹۸ و ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در بخش شرقی، لشگر ۳۶ در بخش مرکزی و لشگر ۱۶۴ در بخش غربی نوار مرزی لبنان با فلسطین اشغالی با سه گردان بدر، نصر و رضوان حزب الله درحال نبرد هستند و طی یک هفته بالغ بر ۴۰۰ نظامی صهیونیست ار رده خارج شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چهار لشگر نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در 6 نقطه از مرز فلسطین اشغالی با لبنان تلاش کردند تا وارد این کشور شوند ولی نیروهای حزب الله موفق شدند مانع این امر شوند. صهیونیست ها تلاش کردند تا به میس جبیل، العدیسه و کفرکلا در جنوب شرقی نوار مرزی، بنت جبیل و مارون الراس در مرکز نوار مرزی و الناقوره و اللبونه در جنوب غرب لبنان وارد شوند.

شدیدترین درگیری ها در نزدیک بنت جبیل در مرکز رخ داده و نیروهای گردان بدر حزب الله موفق شدند مانع ورود لشگر 36 ارتش رژیم صهیونیستی به داخل خاک لبنان شوند.  همچنین لشگرهای 98 و 91 هم در نبرد با نیروهای گردان نصر هم در کفرکلا و میس جبیل تاکنون ناکام بوده اند و نتوانسته اند از جنوب شرق وارد خاک لبنان شوند. تیپ کماندویی رضوان هم در بخش غربی مرز لبنان با فلسطین اشغالی موفق به زمینگیر کردن لشگر 164 ارتش رژیم صهیونیستی در راس الناقوره شده است.

حزب الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

در نبردهای روزهای اخیر دستکم 25 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و 250 زخمی تن نیز زخمی شده اند و این درحالی است که منابع غیر رسمی تلفات صهیونیست ها در نبرد را تا 400 نفر گزارش کرده اند. نکته حائز اهمیت این است که در حال حاضر 4 لشگر 98 و 91 در شمال شرق نوار مرزی با لبنان، 164 در بخش مرکزی مرزی با لبنان و لشگر 164 در جنوب غرب لبنان با نیروهای حزب الله درگیر هستند و حزب الله هم برای مقابله، نوار مرزی با رژیم صهیونیستی را به سه بخش تقسیم کرده و سه گردان نصر، بدر و رضوان مسئولیت نبرد از شرقی ترین نقطه مرزی تا غربی ترین منطقه را بر عهده دارند.

صهیونیست ها طی بیش از 10 روز از آغاز عملیات زمینی شان هنوز نتوانسته اند موفقیتی در نبرد با رزمنده های حزب الله به دست آورند و طی چندین نفوذ به داخل خاک پس از روبرو  شدن با کمین حزب الله با تلفات بالا مجبور به عقب نشینی به مناطق داخل فلسطین اشغالی شدند. 

این درحالی است که صهیونیست ها انتظار داشتند بعد از ترور رهبران حزب الله و فرماندهان میدانی مقاومت لبنان شاهد از هم پاشیدگی در خطوط نبرد و ورود بی دردسر به داخل لبنان همانند حمله 1982 باشند اما اکنون با مشکل جدی مواجه شدند. 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز اعلام کردند که یک نظامی دیگر این رژیم از لشگر 228 در درگیری ها دیشب کشته شد و یک نظامی دیگر نیز که از یگان 5030 بود، دچار جراحت شدید شده است.

حزب الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

طی یک هفته اخیر که صهیونیست‌ها عملیات زمینی‌شان را در جنوب لبنان آغاز کرده‌اند این دوازدهمین بار است که ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن نیروهایش در نبرد با حزب الله اذعان می کند. بامداد چهارشنبه ارتش رژیم غاصب خبر داده بود که طی 24 ساعت اخیر 38 نفر در درگیری های شمال زخمی شده‌اند و این درحالی است که از ابتدای عملیات زمینی در لبنان صهیونیست ها به هلاکت 11 نظامیان شان و زخمی شدن 168 نظامی دیگر  اذعان کرده بودند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ