۵۶ پروانه مشاغل خانگی در اردستان صادر شد

اقتصاد ایران: اردستان-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان گفت: در سال جاری ۵۶ پروانه مشاغل خانگی صادر شده است و تعداد ۲۵ نفر از این افراد نیز برای وام به اداره کار معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حقیقت‌پور ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه بازرسی و نظارت اداره صمت شهرستان رسالت خود در بخش‌های مختلف شامل رسیدگی به شکایت‌های مردمی، بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی و گشت‌های مشترک بازرسی را داشته است.

وی افزود: در گشت‌های مشترک با توجه به طرح‌هایی که تعزیرات اعلام می‌کند با همکاری تعزیرات و رسیدگی به موارد مختلف انجام می‌شود و در هفت ماهه سال جاری تعداد ۸۵ گشت مشترک برگزار شده که در این تعداد گشت‌های بازرسی، تعداد ۲۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: رسالت بخش بازرسی اداره صمت بیشتر به بازرسی‌های عمده و کلان اختصاص دارد، رسیدگی و بازرسی از کالاهای کشاورزی و اساسی بر عهده جهاد کشاورزی بوده و بازرسی از واحدهای خرده‌فروشی و واحدهای صنفی بر عهده بازرسی اتاق اصناف است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه در هفت ماهه گذشته ۲۸۹ مورد بازرسی انجام شده که ۶۶ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد، ادامه داد: نظارت بر توزیع بیش از دوهزار و ۲۰۰ حلقه لاستیک سبک از طریق سامانه جامع تجارت انجام شده همچنین نظارت بر واحدهای مصرف‌کننده مواد پتروشیمی نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: شهرستان اردستان در حوزه معادن استعداد بی‌نظیری دارد و معادن فراوانی نظیر تراورتن، سرب و روی، آهک، گرانیت، آهن، مس و طلا در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

تاکنون برای ۹۷ معدن مجوز صادر شده است

رئیس اداره صمت اردستان اضافه کرد: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری که برای معادن در شهرستان اردستان صادر شده تاکنون ۹۷ واحد بود که ۵۷ واحد فعال و ۴۰ واحد غیرفعال است، برخی از معادن شهرستان در طول سال تنها برای چند ماه فعالیت دارند که ما این‌ها را نیز فعال محسوب می‌کنیم.

حقیقت‌پور گفت: تعداد واحدهای فرآوری در این شهرستان ۲۱ واحد است که شامل فرآوری شن و ماسه، طلا، آهن و باریت است.

وی گفت: یکی از مشکلات بخش معادن اداره صمت شهرستان نبود نیروی تخصصی برای این حوزه بود که خوشبختانه از اردیبهشت ماه یک نیروی تخصصی برای حوزه معادن در اداره صمت شهرستان مشغول به کار شده است.

رئیس اداره صمت اردستان تاکید کرد: در حوزه سوخت معادن، نظارت دقیق صورت می‌گیرد تا سوخت به معادنی که واقعاً فعال بوده و نیازمند هستند برسد و از سوخت‌رسانی به معادن غیرفعال، جلوگیری می‌شود.

۱۲۰۰ نفر در بخش معادن اردستان شاغل هستند

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال در بخش معادن شهرستان اردستان وجود دارد که در آینده نزدیک، امید است اشتغال بسیاری زیادی را در بخش معادن شهرستان داشته باشیم‌.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ بازدید از معادن شهرستان انجام شده که در این بازدید به صورت دقیق نظارت با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود صورت می‌گیرد و سعی می‌شود سوخت قاچاق را به حداقل برسانیم.

رئیس اداره صمت اردستان با بیان اینکه مشکلات معادن شهرستان در حوزه مسائل مالی و بازار کار است، گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت گاز به معادن داده شده که این سوخت بر اساس نیاز معادن و بررسی‌های دقیق که انجام می‌شود، به معادن داده می‌شود.

فعالیت ۲ هزار و ۴۶۶ واحد صنفی در اردستان

حقیقت‌پور تصریح کرد: سازمان‌های صنفی شهرستان متشکل از اتاق اصناف و دوازده اتحادیه است که ۲ هزار و ۴۶۶ واحد صنفی تحت پوشش این اتحادیه‌ها در شهرستان فعالیت می‌کنند که پروانه‌های آنان نیز به روز و فعال است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۳۵۴ پروانه کسب صادر یا تمدید شده و در حال حاضر اتاق اصناف یک مکان مستقل دارد که کارهای صنفی و صدور پروانه کسب را انجام می‌دهند در حالی که قبلاً اتحادیه‌ها پراکنده بوده و مردم برای انجام کارهای خود سرگردان بودند.

رئیس اداره صمت اردستان با بیان اینکه در سال جاری ۵۶ مورد پروانه مشاغل خانگی صادر شده که تعداد ۲۵ نفر از این افراد نیز برای وام به اداره کار معرفی شدند، اضافه کرد: در حوزه ثبت رصد اشتغال شهرستان تاکنون ۱۵۰ مورد ثبت اشتغال انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۵ مورد نرخ‌گذاری انجام شده که توسط کمیسیون نظارت این کار صورت می‌گیرد و از نماینده دستگاه‌های دولتی نظیر فرمانداری، تعزیرات و نماینده حمایت از مصرف‌کننده حضور دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ