جمع‌آوری یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان قاین

اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قاین گفت: در سال گذشته یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان جمع‌آوری

به گزارش خبرنگار مهر، حسینی صبح پنجشنبه در همایش ترویجی تکریمی طلایه داران زکات شهرستان قاین با قدردانی از حضور مسئولان استانی، شهرستان و مودیان زکات گفت: بخش عمده‌ای از زکات صرف خدمت به محرومین می‌شود که خدمت به آن‌ها حیات‌بخش انسان و نجات بخش جامعه می‌باشد.

وی با بیان اینکه جمع آوری زکات به طور کامل ساماندهی شده است، افزود: ستاد جمع آوری زکات در سطح شهرستان فعال است.‌

رئیس کمیته امداد شهرستان قاین افزود: سال گذشته یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات اعم از واجب، مستحبی و فطریه جمع‌آوری شده است.

امام جمعه شهرستان قاین نیز گفت: باید در راه فرهنگ سازی زکات قدم برداشته و هریک از نهادهای متولی در امر فرهنگ سازی و تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات به وظیفه و نقش خود به نحو احسن عمل کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی با تاکید بر تغییر نگرش نسبت به موضوع زکات گفت: از جمله دستورات دینی ما زکات است که به طور قطع می‌تواند برکات معنوی برای خود عزیزانی که زکات را پرداخت می‌کنند، داشته باشد.

وی به آیات قرآنی و دستورات ائمه اطهار (ع) درباره پرداخت زکات اشاره و آن را یکی از چهار رکن و شاخصه حکومت اسلامی در کنار نماز، امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد که باعث افزایش اموال اغنیا و بسط رزق و روزی در بین آحاد جامعه شده و در واقع مایه رزق و روزی فقرا است.

امام جمعه قاین با بیان اینکه علت اصلی وضع زکات رسیدگی به امورات فقرا و محرومیت زدایی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ صحیح زکات که در تمدن اسلامی به درستی ترسیم شده که باید نهادینه و در وضع موجود، بودجه پایدار برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه زکات یکی از راه‌هایی که توانسته منشأ خیر و برکات فراوانی باشد است افزود: یکی از انواع زکات، نوع مستحبی آن است که به عنوان صدقه همه می‌توانند مشارکت کنند، که خود یک عمل صالح بوده و موجب تقویت ایمان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ