AFC: ایران در پی امتیاز است نه نمایش عجیب!

اقتصاد ایران: وب‎‌سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی نوشته است که ایران و ازبکستان اهداف مشترکی در بازی امروز دارند.

ورزش سه: وب‎‌سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی نوشته است که ایران و ازبکستان اهداف مشترکی در بازی امروز دارند.

 تیم‌های ملی ایران و ازبکستان عصر امروز در دیداری حساس از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی به مصاف هم می‌روند. دیداری که در سال‌های اخیر بارها تکرار شده است. وب‌سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به این مسابقه پرداخته و نوشته است:

تیم ملی ازبکستان امروز در چارچوب مسابقات گروه A مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی از ایران خواهد پرداخت. هر دو تیم در حال حاضر با شش امتیاز و دو پیروزی در صدر جدول قرار دارند، اما ازبکستان به دلیل تفاضل گل بهتر، صدرنشین است.

شاگردان سرچکو کاتانچ در تیم ازبکستان مصمم هستند که این بار شروع ضعیفی نداشته باشند، چراکه در آخرین دیدار این دو تیم در تاشکند، ازبکستان مجبور شد از شکست ۲-۰ به تساوی ۲-۲ بازگردد. آن دیدار در مرحله دوم مقدماتی مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ برگزار شد. بازی برگشت بدون گل به پایان رسید و ایران صدرنشین گروه شد، اما ازبکستان که به دنبال اولین حضور خود در جام جهانی است، این بار مصمم است تا از مزیت میزبانی بهره کامل ببرد.

با پیروزی در بازی‌های ابتدایی، هر دو تیم اکنون سه امتیاز از امارات متحده عربی جلوتر هستند و کسب سه امتیاز دیگر در بازی امروز، گام بزرگی در راه صعود به جام جهانی خواهد بود. دو تیم برتر این گروه به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک کانادا، مکزیک و ایالات متحده برگزار می‌شود، صعود می‌کنند. کاتانچ برای این مسابقه و دیدار با امارات که سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود، تیمی قدرتمند را معرفی کرده است. ازبکستان به خوبی می‌داند که اگر هر شش امتیاز این دو بازی را کسب کند، راه صعود به جام جهانی هموار خواهد شد.

ایران نیز اهداف مشابهی دارد و به دنبال چهارمین حضور متوالی خود در جام جهانی است. در حالی که ایران در بازی‌های برابر قرقیزستان و امارات به نمایش روان و هجومی معروف خود نرسید، اما هر دو بازی را با نتیجه ۱-۰ به سود خود به پایان رساند و تمرکز این تیم اکنون بیشتر بر کسب پیروزی در برابر ازبکستان و قطر، حریف چهارم خود در این مرحله، است تا نمایش خیره‌کننده.

امیر قلعه‌نویی تیمی قدرتمند را برای این مسابقات معرفی کرده است که در آن مهدی طارمی و سردار آزمون، خط حمله ایران را رهبری خواهند کرد. طارمی به طور منظم برای اینتر میلان ایتالیا بازی می‌کند و آزمون نیز با پنج گل در پنج مسابقه فصل جاری برای شباب الاهلی دبی در لیگ حرفه‌ای امارات جا افتاده است.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ