۱۲۲ هزار خانواده در اصفهان تحت پوشش کمیته امداد هستند

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۲۲ هزار خانواده در این استان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم زارع ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل و نکوداشت مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی اظهار داشت: در استان اصفهان مفتخر به حضور خیران بزرگوار و خیریه‌های بسیاری هستیم که در امر گره‌گشایی از کار مردم یاری‌گر کمیته امداد هستند و عمده زحمت بر عهده نیکوکاران، گروه‌های جهادی و خیران است.

وی با تاکید بر واگذاری امور خیر به مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها، کمیته امداد را به عنوان پشتیبان آنها مطرح کرد و ادامه داد: در استان اصفهان توفیق خدمت‌گذاری به بیش از ۱۲۲ هزار خانواده داریم و در مسیر خدمت رسانی در حوزه حمایت و سلامت به ویژه تأمین لوازم ضروری، درمان، جهیزیه و کمک به معیشت خانواده‌ها، با بیش از ۸۳ خیریه و مؤسسه در سال گذشته و سال جاری تعامل داشته ایم و بیش از ۶ هزار نفر از این تعامل بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اقدامات فرهنگی را از دیگر ظرفیت‌های موجود برای تعامل با خیریه‌ها دانست و افزود: حدود ۴۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که هر سال حداقل نیاز تحصیلی آنها باید تأمین شود، همچنین در راستای اعزام مددجویان به اردوهای مشهد و کربلا، تأمین لوازم التحریر و ارائه مشاوره به خانواده‌ها گام‌های مؤثری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه تمایز خیریه‌ها در اصفهان، وجود خیریه‌های تخصصی است که در زمینه‌های مختلف در شهر و استان اصفهان از فعالیت آنها بهره‌مند هستیم، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در بحث خدمت‌رسانی مرتبط با خدمات مسکن است که این دغدغه در تمام کشور وجود دارد و در این زمینه سعی شده از ظرفیت‌های موجود استفاده شود، گروه‌های جهادی متعددی نیز یاری‌گر کمیته امداد هستند و در امر ساخت و تعمیرات منزل کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵۰ درصد از خدمات مسکن در قالب هم‌افزایی با گروه‌های جهادی ارائه شده است، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های کمیته امداد، ایجاد شغل و استقلال مالی در خانواده‌ها است.

به گفته وی، خیریه‌ها و مراکز توانمندی در حوزه کاریابی، آموزش و مشاوره فعالیت می‌کنند که توانسته‌ایم از ظرفیت آنها به صورت نسبی برخوردارند شویم و این ظرفیت از جمله مواردی است که باید توسعه یابد.

زارع با اشاره به کمک‌های معوض و وام‌های قرض‌الحسنه در کمیته امداد استان اصفهان، افزود: صندوق امداد ولایت در کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت دارد که به مددجویان و سایر نیازمندان در سایه تفاهم و تعامل با خیریه‌ها و خیران، وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

وی افزود: در این راستا با بیش از ۱۵۰ خیریه و مؤسسه تعامل و هم‌افزایی داشتیم و بیش از ۴۴ میلیارد تومان وام‌های قرض الحسنه در زمینه‌های مختلف اعم از اشتغال، مسکن و فعالیت‌های فرهنگی پرداخت شده است.

به گزارش مهر، در این مراسم از ۵۷ منتخب مؤسسه خیریه، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی تجلیل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ