ترائوره:هنوز برای فرار ازمصدومیت از روغن بچه استفاده می‌کنم!

اقتصاد ایران: مهاجم اسپانیایی تیم فوتبال فولام انگلیس می‌گوید هنوز هم از ترفند قدیمی خود برای فرار از چنگ مدافعان استفاده می‌کند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تعداد آن دسته از فوتبالیست‌هایی که نظر سرمربی سخت‌پسندی مانند پپ گواردیولا را جلب کنند، زیاد نیست اما آداما ترائوره مهاجم اسپانیایی تیم فولام جزو یکی از آنهاست. این مهاجم اسپانیایی اگرچه هرگز فرصت بازی زیر نظر سرمربی کاتالان را پیدا نکرد اما از سوی او به شدت تحسین و «توقف‌ناپذیر» توصیف شد. سختی مهار ترائوره برای مدافعان حریف دو دلیل اصلی داشت. اولی سرعت بالای او و دومی روغن بچه!

آدام ترائوره و بدن ورزیده و عضلانی او را برای اکثر فوتبالدوستان به خصوص طرفداران لیگ برتر انگلیس و بارسلونا شناخته است اما وجه تمایز اصلی بازیکن سابق بارسا با دیگر بازیکنان فوتبال براقی پوستش است که او را شبیه به ورزشکار پرورش اندامی می‌کند که برای نمایش عضلات‌شان روی سِن می‌روند و این براقی هم حاصل استفاده از همان روغن بچه است.

بسیاری تصور می‌کنند که دلیل ترائوره برای انجام این کار، لیز شدن بدنش و فرار از دست مدافعانی است که برای متوقف کردنش به گرفتن دست‌هایش متوسل می‌شوند. از نظر فنی این فرضیه اشتباهی نیست اما دلیل اصلی رو آوردن بازیکن اسپانیایی به این ترفند، مصدومیتی بود که بسیار آزارش داد. مهار ترائوره به سبب سرعت بالایش برای مدافعان یک کابوس بود و به همین دلیل یک بار که یکی از آنها سعی در متوقف کردن مهاجم وقت تیم ولورهمپتون (فصل 2020-2019) داشت، دست او را کشید و همین باعث در رفتن کتفش شد. پزشکان باشگاه بعد از آن اتفاق به ترائوره توصیه کردند برای جلوگیری از تکرار این حادثه، بدنش را با روغن بچه چرب کند. ترائوره این توصیه را آویزه گوش خود کرده و پس از رفتن از ولورهمپتون نیز همچنان به آن عمل می‌کند.

ترائوره 28 ساله به برنامه لارگروی شبکه کادنا سر اسپانیا گفت: بله من هنوز هم قبل از بازی‌ها بدنم را با روغن بچه چرب می‌کنم. چرب کردن پوست، گرفتن دستم را برای رقبا سخت‌تر و از آسیب دیدگی احتمالی جلوگیری می‌کند. زمانی که تمرینات بدنسازی کردم وارد فوتبال انگلیس شدم. فوتبال انگلیس با اسپانیا کاملاً فرق دارد. اینجا فیزیکی‌تر بازی می‌کنند و شما با مدافعان تنومندتر و قوی‌تری روبه‌رو می‌شوید. بنابراین من هم مجبور بودم که تمرین بدنسازی انجام دهم تا قوای بدنی و سرعت را بالا ببرم. وزنه زدن را خیلی دوست ندارم اما برای افزایش قدرت و سرعتم باید انجام دهم.

بازیکن فولام درباره تمجید گواردیولا هم گفت: سال‌هاست که پپ را می‌شناسم و اینکه بهترین مربی دنیا چنین حرف‌هایی درباره شما می‌زند، باعث افتخار است.

یکی از رؤیاهای ترائوره بازگشت به بارسلونا بود، تیمی که تا 17 سالگی در آن پرورش یافت و از آنجا راهی استون‌ویلا شد. او پس از برای میدلزبورو و ولورهمپتون در ماه ژانویه سال 2022 به خواسته‌اش رسید و به صورت قرضی به بارسلونا پیوست اما حضورش در این تیم تنها تا پایان فصل به طول انجامید و بارسایی‌ها او را به ولورهمپتون پس دادند. او درباره این موضوع  گفت: ترک بارسلونا طعم تلخی داشت. من پرورش یافته آکادمی بارسلونا هستم و می‌خواستم در این باشگاه بمانم. تغییر کادر فنی برنامه‌های باشگاه را تغییر داد. بنابراین (عثمان) دمبله‌ای که قرارداد داشت ماند و من مجبور شدم بروم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ