ایران خواستار بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه برای پایان جنگ شد

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای قطری خود خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت‌ها در لبنان و فلسطین شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی‌های خود در مورد تحولات منطقه در راس هیئتی دیپلماتیک به قطر سفر کرده است، با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص گسترش روابط میان تهران و دوحه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه تحولات لبنان و فلسطین و ضرورت توقف جنگ افروزی و جنایات رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به سیاست حسن همجواری و توسعه همه جانبه مناسبات با همسایگان به عنوان اولویت مهم دولت چهاردهم در راستای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و نیز توسعه و رفاه منطقه‌ای، روابط میان جمهوری اسلامی ایران و قطر را برادرانه و رو به جلو ارزیابی و بر اجرای توافقات قبلی میان دو کشور تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با مرور تلاش‌های دو کشور جهت توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت‌ها در لبنان و فلسطین شد. 

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر بر تداوم ارتباط نزدیک و دوستانه میان قطر و جمهوری اسلامی ایران و گسترش مناسبات در راستای عزم و اراده رهبران دو کشور تاکید کرد. 

وی همچنین با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری‌های منطقه‌ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ