کاهش ۲۳ درصدی آمار سرقت در قم/ قم شهر موتورپایه است

اقتصاد ایران: قم- رییس پلیس پیشگیری فراجا استان قم گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار سرقت در شهر قم کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

سرهنگ مراد حسین جعفریان پیش از ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پلیس پیشگیری یکی از پلیس‌های تخصصی در مجموعه فراجا برای پیشگیری از وقوع جرایم است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا استان قم بیان کرد: پلیس پیشگیری در کلانتری‌ها و یگان‌های امداد بحث رسیدگی به امداد خواهان که از طریق ۱۱۰ درخواست کمک دارند را در کنار موضوعات گشت انتظامی و امداد خواهی به صورت خدمات قضائی و حفاظت فیزیکی از سازمان‌ها و رده‌های حساس را برعهده دارد.

پلیس پیشگیری ۹۰ درصد مأموریت‌های محوله را در دستور کار قرار دارد

وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری در سطح استان‌ها و کشور ۹۰ درصد مأموریت‌های محوله را در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: اگر بحث پلیس به دو مقوله تقسیم شود، بخشی از آن در سال‌های گذشته پلیس سنتی بود و به دنبال آن اقدامات اثر گذاری در حوزه پیشگیری انجام نمی‌شد و مقوله دیگر پلیس هوشمند است.

سرهنگ جعفریان با اشاره به شعار سال جدید فراجا مبنی بر «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» افزود: یکی از ظرفیت‌های مهمی که می‌تواند در ارتقا و تقویت اقدامات پیشگیرانه اثر بخش باشد، هوشمندسازی و بهره گیری از فناوری‌های نوین است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا استان قم تصریح کرد: پلیس بعد از ادغامی که در اوایل دهه هشتاد انجام شد، در حوزه پیشگیری از جرایم از ظرفیت‌های هوشمند استفاده کرده است.

وی هدف از پلیس هوشمند را ارتقا امنیت پایدار و نسبی دانست و یادآور شد: اگر چنانچه پلیسی در یک موقعیت نبود، به واسطه اقدامات هوشمندانه می‌تواند بحث امنیت را برقرار سازد.

سرهنگ جعفریان ادامه داد: بحث استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین در استان قم محقق شده و در حال حاضر برای تحلیل مسائل و وضعیت جرایم از این امر استفاده می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا استان قم عنوان کرد: طی شش ماه سال جاری آمار نزاع جمعی و فردی به صورت چشمگیری کاهش یافته است و در این راستا اقداماتی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و هوشمندسازی انجام شده است.

آمار سرقت در قم ۲۳ درصد کاهش یافته است

سرهنگ جعفریان گفت: آمار سرقت با اقدامات بخش‌ها و هدایت و راهبردی فراجا در استان قم در شش ماه نخست ۲۳ درصد کاهش یافته که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

وی اذعان کرد: استان قم یک شهر موتور پایه بوده و از راکبین موتور زیادی برخوردار است و این می‌تواند بستری را برای ارتکاب به جرم محیا کند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا استان قم اظهار کرد: با اقدامات هوشمندانه مجموعه انتظامی، مسئول سازی دستگاه‌های متولی و توجه ویژه مردم طی شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با سالیان گذشته وقوع جرم با موتور سیکلت بالغ بر ۸ درصد کاهش یافته است.

در بحث وظایفی که در قانون نیروهای انتظامی برای این مجموعه در نظر گرفته شد یکی از وظایف دفاع از جان و مال و ارزش‌ها است.

سرهنگ جعفریان اضافه کرد: هر فردی با هر دین و فرهنگی که در مجموعه کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند، نیروی انتظامی بین آنها تفاوتی قائل نمی‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا استان قم خاطرنشان کرد: وقوع سرقت در حوزه کلانتری ۱۱ شهر قم در مدت زمان شش ماه نخست ۱۲ درصد کاهش یافته است ضمن اینکه آمار دستگیری‌ها و کشفیات نسبت به سال گذشته رو به افزایش بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ