افتتاح خطوط تولید مکانیزه موتورهای الکتریکی رایزکو

اقتصاد ایران: با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و استاندار تهران، خطوط مکانیزه تولیدی موتورهای الکتریکی هلدینگ رایزکو در شهرک صنعتی صفادشت به بهره‌برداری رسید. این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان، آغازگر اشتغال‌زایی برای ۴۲۰ نفر به‌طور مستقیم خواهد بود.

- اخبار بازار -

خطوط مکانیزه تولیدی موتورهای الکتریکی رایزکو با حضور شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و علیرضا فخاری، استاندار تهران، به بهره‌برداری رسید. این افتتاح در شهرک صنعتی صفادشت انجام شد و به عنوان تحول مهمی در صنعت داخلی به شمار می‌رود.

شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در مراسم افتتاح خطوط تولیدی موتورهای الکتریکی رایزکو از اهمیت حمایت از بخش تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان سخن گفت و تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که کار بزرگی انجام شده و یک گروه صنعتی موفق شده دستاوردها و کار جامعی را به سرانجام برساند. مجموعه دکتر صمدی موفق است، باید اجازه دهیم فعالیت‌های اقتصادی به‌صورت آزاد انجام شود و بوروکراسی اداری حذف و نظارت دقیق باشد.

دبیری همچنین به نوآوری و خلاقیت این مجموعه اشاره کرد و افزود: "توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و موفقیت این گروه صنعتی در کنار سایر فعالیت‌ها جای تقدیر دارد، به‌ویژه توجه ویژه بر مسئولیت‌های اجتماعی، سلامت و محیط زیست و توجه به مسایل کارآفرینی و اشتغال‌زایی از دیگر مواردی است هلدینگ رایزکو دنبال کرده است.

وی تاکید کرد: برای بهبود شرایط اقتصادی، نیاز به تقویت تولید و بخش خصوصی داریم. وظیفه دولت نظارت بر حسن اجرای امر است و تنها باید سیاست‌گذار باشد. سیستم بانکی باید به سمت حمایت از تولید گام بردارد و نه اینکه خود را به بنگاه‌داری مشغول کند. ما باید کارهای تحولی و بنیادین انجام دهیم.

او در پایان متذکر شد: آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای تولید بر عهده دولت است و باید از ظرفیت بزرگ بخش خصوصی بهره ببریم. برای رونق اقتصادی و دستیابی به اهدافمان، باید به این موارد توجه کنیم تا نهایتاً نتیجه کار ما بهبود معیشت مردم باشد و آنها بتوانند این موفقیت‌ها را در سفره‌های خود حس کنند.
علیرضا فخاری، استاندار تهران، با انتقاد از بی‌اعتمادی‌ها به حوزه صنعت، بر لزوم توجه به تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: "صنعتگران نباید مورد بی‌مهری قرار گیرند، چرا که این بی‌توجهی با شعار سال و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در تولید همخوانی ندارد، برای رفع مشکلات در عرصه صنعت، نیاز به یک نظام رسمی و منظم در کشور است و هشدار داد که برخی کارشناسان می‌توانند در فرآیند تسهیل طرح‌ها وقفه ایجاد کنند.

فخاری به اهمیت بخش خصوصی و کوچک شدن دولت اشاره کرد و تاکید کرد: "اگر قرار است کشور نجات یابد، باید به بخش خصوصی توجه ویژه شود. استاندار تهران با اشاره به اینکه 37 درصد از تولید ناخالص داخلی و 52 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تهران مستقر هستند، خواستار همفکری دولت و بازنگری در روابط بین دولت و بخش خصوصی شد.

وی همچنین بر توانایی کشور در بهره‌برداری از نیروی انسانی مجرب و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد و بیان داشت که با ایجاد سیستم‌های قابل ارزش، می‌توان از بن‌بست‌ها عبور کرد و سهم کشور از اقتصاد بین‌الملل را افزایش داد.

صمدی، مؤسس و بنیان‌گذار هلدینگ رایزکو، امروز در افتتاح سه خط تولیدی جدید، ضمن اشاره به اولین پروژه سیستم سوخت‌رسانی که در سال 88 آغاز شد، اظهار داشت: از آن زمان به تعهد خود مبنی بر اجرایی و عملیاتی کردن هر سال 8 پروژه پایبند بوده و تا امروز موفق به تحقق این هدف شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: با وجود مشکلات اقتصادی فعلی و نوسانات اقتصادی و تحریم‌ها، تولید ما متوقف نشده است. دکتر صمدی همچنین بر تأکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال در طی 15 سال گذشته اشاره کرد و گفت: که کارآفرینان به عنوان سرداران جنگ اقتصادی شناخته می‌شوند، اما علیرغم تذکرات ایشان در حمایت از تولید، آمارها نشان‌دهنده عدم حمایت کافی و افزایش موانع برای تولیدکنندگان است.

وی همچنین با اشاره به سیره اهل بیت (علیهم‌السلام) خاطرنشان کرد که آنان همواره به خلق ثروت پرداخته‌اند، اما در کشور ما، به جای حمایت از تولیدکنندگان، شرایطی به وجود آمده که بر خلق ثروت موانع ایجاد می‌شود. وی از مسئولان خواست تا با اتخاذ تدابیر مناسب، زمینه حمایت‌های لازم از کارآفرینان و تولیدکنندگان را فراهم کنند تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

گفتنی است، سه خط تولید جدید شامل موتور گیربکس شیشه بالا بر، دی‌سی موتور پمپ بنزین و روتور موتور فن است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر 1200 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است. این پروژه در فاز اول، برای 420 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد که نشان‌دهنده تعهد هلدینگ رایزکو به توسعه اشتغال و تولید داخلی است.

هلدینگ رایزکو از سال 1376 به فعالیت مشغول است و هم‌اکنون در 14 نقطه جهان و 15 سایت تولیدی، با بیش از 30 شرکت، بیش از 4750 نفر اشتغال ایجاد کرده است. این فعالیت‌ها دلالت بر توانمندی‌های این هلدینگ در عرصه صنعتی و اقتصادی کشور دارد و با افتتاح این خطوط تولیدی، رایزکو بار دیگر عزم و اراده خود را برای پیشبرد اهداف صنعتی و حمایت از تولید داخل به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ