طالبان: جامعه جهانی باید واقعیت‌های افغانستان را درک کند

اقتصاد ایران: رئیس دفتر نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با مسئول بخش سیاسی «یوناما» تاکید کرد جامعه جهانی باید واقعیت‌های افغانستان را درک کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالواسع» رئیس دفتر نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با «اسکات اسمیت» مسئول بخش سیاسی هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) اظهار داشت: «جهان باید به‌جای تمرکز بر مسائل کوچک و دور از حقیقت، به واقعیت‌های موجود در افغانستان توجه کند و پیشرفت‌های امارت اسلامی را از نزدیک مشاهده نماید.»

وی افزود که افغانستان همواره آماده است تا در مورد موضوعات مهم بحث و تبادل نظر کند و تنها از طریق تعامل مثبت، هماهنگی و تفاهم می‌توان راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیدا کرد.

ملاعبدالواسع همچنین به چالش‌های اقتصادی و اجتماعی که افغانستان با آن‌ها مواجه است اشاره کرد و تأکید کرد که همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند به بهبود وضعیت این کشور کمک کند.

رئیس دفتر نخست وزیر طالبان خاطرنشان کرد که افغانستان دارای منابع غنی و فرهنگی ارزشمند است و جامعه جهانی باید به این واقعیت‌ها توجه کند و به‌جای قضاوت‌های سطحی، به دنبال راه‌های همکاری باشد.

اسکات سمیت نیز در این دیدار اظهار داشت برای ایجاد فضای اعتماد و روابط مثبت میان افغانستان و جامعه جهانی و همچنین انعکاس پیشرفت‌های امارت اسلامی در نشست‌های سازمان ملل تلاش خواهد کرد.

وی بر این نکته تأکید کرد که درک واقعیت‌های افغانستان می‌تواند به بهبود روابط دوجانبه کمک کند و زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر باشد.

این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که افغانستان با چالش‌های متعددی روبرو است و کشورها هنوز حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته‌اند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ