تقویت بهداشت بیمارستان‌ها؛ راهکارهای مؤثر در کنترل عفونت‌ها

اقتصاد ایران: در یک نشست خبری، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به تشریح برنامه‌های بهداشتی برای کنترل عفونت‌های بیمارستانی پرداخت. او با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور هستند، تأکید کرد که طراحی و ساختار این مراکز تأثیر عمیقی بر کیفیت خدمات بهداشتی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،فرهادی به تغییرات اقلیمی و تأثیر آن بر بهداشت عمومی اشاره کرد و گفت که ضوابط مرتبط با اقلیم باید در طراحی بیمارستان‌ها لحاظ شود. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت توجه به محیط زیست و پایداری در طراحی‌های جدید است. همچنین، وی تأکید کرد که در قوانین جدید، الزامات مربوط به تأسیسات ایمنی مانند تاییدیه آتش‌نشانی و استاندارد بودن آسانسور به طرح‌ها اضافه شده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد که استانداردهای فنی بهداشت محیط و ساختمان باید به کارگیری مصالحی را در بر گیرد که بتواند عمر بیمارستان‌ها را افزایش داده و از شیوع عفونت‌ها جلوگیری کند. به گفته وی، نقشه‌های طراحی شده باید تمامی نکات استاندارد، تکنولوژی‌های روز و منابع پایدار را در نظر بگیرند.

وی همچنین بر لزوم توجه به اصول بهداشتی در مکان‌یابی بیمارستان‌ها تأکید کرد و به عوامل کلیدی مانند مدیریت پسماند پزشکی، شرایط ساختمانی، کیفیت آب مصرفی، مدیریت انرژی و مبارزه با آلودگی‌های میکروبی اشاره کرد. این عوامل در نظارت بر بهداشت محیط بیمارستان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

فرهادی در ادامه خبر داد که برنامه‌ای در زمینه مدیریت پسماند در شهرهای اصفهان، همدان و قزوین به صورت پایلوت آغاز شده است. او ابراز امیدواری کرد که نتایج این برنامه بتواند به اصلاح ضوابط بهداشتی کشور کمک کند و با همکاری دستگاه‌های مختلف، به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی در بیمارستان‌ها منجر شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ