رفع مشکلات فرهنگی نیازمند تلاش و کار جهادی

اقتصاد ایران: بیرجند- فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات فرهنگی که داریم نیازمند کار جهادی و ایجابی بیشتری در اقدامات ما دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا استان صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی شهید محلاتی سپاه استان اظهار داشت: ساختمانی که امروز افتتاح می‌شود حاصل تفکر جهادی و بسیجی است جایگاه و نیاز عقیدتی و مشکلی که امروز در جامعه وجود دارد ریشه‌اش در اینجا باید درست شود.

وی عنوان کرد: مشکلات فرهنگی که داریم کار ایجابی بیشتری در اقدامات ما نیاز است و نیاز به مکان مناسب داریم دو سال قبل دیدیم با توجه به اینکه عقیدتی در مجموعه غدیر بود و تربیت و آموزش، عقیدتی، یگان امنیت و غیره از این بستر استفاده می‌کردند جایی در خور و در تراز مجموعه عقیدتی که می‌خواست کار فرهنگی، فکری و اندیشه انجام دهد نبود و این خلاء وجود داشت.

مهدوی خاطرنشان کرد: با توجه به کمی بودجه‌ای که برای ساخت مرکز عقیدتی لحاظ شد با مهندسین برنامه‌ریزی کردیم و از تفکر جهادی مسئله را حل کردیم و این نسخه‌ای برای مدیران جوان است.

وی افزود: همه کسانی که کار کردند با تفکر جهادی پای کار آمدند مجموعه‌ای در تراز و شأن سپاه استان به شکل مستقل تشکیل شد و ظرف یک سال و نیم مجموعه تکمیل شد و آماده بهره‌برداری و خدمت دهی به حوزه عقیدتی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا استان گفت: در این مرکز تلاش می‌کنیم خدمات عقیدتی، بصیرتی، فکری و اندیشه خوبی که باعث خیر و برکت به کل جامعه شود به وجود بیاید و همه مردم بهره ببرند.

وی تصریح کرد: مشکلات بسیاری از مدیران این است که با این تفکر جهادی حرکت نمی‌کنند اگر مدیری انقلابی و جهادی پرورش دهیم قطعاً بسیاری از گره‌های امروز جامعه باز می‌شود و مشکلات را حل می‌کنیم.

مهدوی در پایان با تشکر از مجموعه معاونت مهندسین سپاه و کسانی که برای ساخت مجموعه کمک کردند گفت: توسعه مجموعه پیش بینی شده است اجرای فاز دوم را پیگیری می‌کنیم که برای سال آینده بتوانیم مصوبه و ردیف بودجه بگیریم و مجموعه آموزش بزرگ و گسترده در آینده داشته باشیم که بسیجیان نیز بهره ببرند و یک مجموعه آموزشی متمرکز در خور و شأن استان داشته باشیم.

جوهره‌ای به نام معنویت ۴۵ سال ما را سر خط انقلاب نگه داشته است

حجت الاسلام والمسلمین امین رضا کمالی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان نیز اظهار داشت: اهمیت عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و سایر نیروهای مسلح به ویژه در سپاه از آنجایی است که ما باور داریم فرمایش رهبر انقلاب را که فرمودند "عقیدتی سیاسی هنرش این است که دل‌ها را به سوی خدا می‌برد".

وی خاطرنشان کرد: ما در این حوزه و در فتوحات بسیار زیاد کارهایی کارستان داشتیم که دنیا را متوجه جمهوری اسلامی کردیم جوهره این حرکت در میدان‌های سخت ایستادگی پای گرفتاری‌های گوناگون از جمله هشت سال دفاع مقدس، عبور از کوران حوادث سرما و گرما جوهره بسیار مهمی است که ما را سر خط انقلاب نگه داشته است.

حجت الاسلام کمالی افزود: آن چیزی که در طول ۴۵ سال علی رغم تمام توطئه‌ها ما را سر خط انقلاب نگه داشته است جوهره‌ای به نام معنویت، باور دینی و حوزه اندیشه ما است که بدون هیچ چشم داشتی ایستاده‌ایم و دنیا را متوجه خودمان کردیم تمام ابرقدرت‌ها را به فضل خداوند کنار گذاشتیم.

وی ادامه داد: این اتفاق مهم میسر نمی‌شود مگر با اینکه اولاً تربیت در حوزه رفتار است و دوماً تربیت از مقوله‌هایی است که آموزش نیاز دارد و تحکیم مبانی عقیدتی سیاسی در سپاه نیاز به آموزش دارد و از لوازم آموزش خوشایندسازی محیط است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان گفت: ساخت مجتمع آموزشی مرکز تداوم شهید محلاتی آبرویی برای استان شده است و نشان می‌دهد فرماندهان و مسئولین ما به مقوله معنویت توجه دارند.

وی در پایان افزود: دست نیاز به سوی همکارانم دراز می‌کنم که در رابطه با مسائل معنویت، عقیدتی، سیاسی و تحکیم عقبه فکری خودمان در این مکان هم و غم و توجه ویژه داشته باشیم و مجموعه را کمک کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ