پیوند واژه های دینی و هنر در کانون های مساجد استان مرکزی

اقتصاد ایران: اراک-مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: واژه های دینی با پیوست هنری به نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد این استان ارائه می شود.

مرتضی انقانی به مناسبت ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروزه بستر تربیت جوانان و نوجوانان با استفاده از ابزار هنر در کانون‌های مساجد فراهم شده است که به لحاظ تربیتی از مهمترین و تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: کانون‌های مساجد، مراکز امنی هستند که در کنار آموزش قرآن کریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و فضای کتابخانه‌ای، محیطی سالم برای گذراندن اوقات فراغت آینده سازان این سرزمین فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرامین مقام معظم رهبری نقشه و راهنمای فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، ادامه داد: حضور سایر ارکان مساجد از جمله امام جماعت، پایگاه‌های بسیج و هیأت امنای مسجد در فعالیت‌های کانون سبب ماندگار و تأثیر گذاری هر چه بیشتر برنامه‌ها خواهد شد.

انقانی با اشاره به اینکه در کانون‌های مساجد مرکزی، واژه‌های دینی را با پیوست هنری به نوجوان ارائه می‌دهد، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای گرامیداشت و نصب‌العین قرار دادن رهنمودها و منویات ایشان، همه ساله در آستانه سالروز بیانات رهبر انقلاب (۱۹ مهر) ویژه برنامه‌ها و فعالیت‌های خاصی را طراحی و اجرا می‌کند.

وی اظهار کرد: پرداختن به کلید واژه‌های معرفت، مدارا کردن، تجهیز شدن به سلاح علم و دانش، و معرفت و پذیرای جوانان با روی خوش همواره در دستور کار فعالیت این ستاد بوده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «مهمان شاه کربلا، افتخار ری» اشاره کرد و گفت: این مسابقه به مناسبت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و تقارن آن با سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد، میان اعضای نوجوان کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقه ویژه دختران و پسران نوجوان ۱۳ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود، افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه به سامانه «بچه های مسجد» مراجعه کرده و به سوالات چهار گزینه این مسابقه که از زندگینامه حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) طراحی شده، پاسخ می‌دهند.

انقانی گفت: برپایی کرسی‌های تلاوت، دیدار مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ائمه جمعه و امام جماعت مساجد، بازدید از کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اهدای کتاب به کتابخانه های مساجد از جمله ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت ۱۹ مهر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ