سردار حاج حسین همدانی چهره تمام‌نمای یک انقلابی بود

اقتصاد ایران: همدان-رئیس کمیسیون سیاسی،دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار شهید حاج‌حسین همدانی به معنای واقعی تمام زندگی خود را در خدمت انقلاب گذراند و چهره تمام نمای یک انقلابی بود.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر قدیر نظامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ابتدا شهادت فرماندهان جبهه مقاومت به ویژه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و شهادت مجاهد کبیر دبیرکل حزب‌الله لبنان سیدحسن نصرالله را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: همچنین شهادت سردار نیل‌فروشان از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس را نیز تبریک و تسلیت می‌گویم.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایام شهادت سردار شهید حاج‌حسین همدانی گفت: یکی از ویژگی‌های متمایز سردار همدانی این بود که به معنای واقعی در مکتب امام خمینی (ره)، رهبری معظم و انقلاب اسلامی بودند.

سردار نظامی خاطرنشان کرد: ایشان ذوب در ولایت و انقلاب بودند و تمام زندگی خود را در راه خدمت به انقلاب حرکت کردند و به معنای واقعی مظهر یک فرد انقلابی بودند.

وی با اشاره به زندگی سردار همدانی بیان کرد: زندگی ایشان را به چند بخش می‌توان تقسیم کرد در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های کردستان که تیپ ۳۲ انصارالحسین را تشکیل دادند.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص نظام عنوان کرد: در جبهه‌های جنوب محور محمد رسول الله همرزمان حاج احمد متوسلیان و شهید شهبازی بودند که تیپ ۲۷ محمدرسول الله بنیانگذاری کردند.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص نظام با بیان اینکه سردار همدانی در جنوب لبنان هم حضور داشتند، گفت: اولین فرمانده تیپ ۳۲ انصار، فرماندهی لشکر قدس گیلان، معاونت عملیات قرارگاه قدس، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و فرماندهی قرارگاه ثارالله و سپاه تهران از جمله تعدادی از خدمات گران‌بهای ایشان در سپاه است.

وی با بیان اینکه اگر درایت و فرماندهی شهید همدانی در سال ۸۸ نبود ایران به سوریه‌ای دیگر تبدیل می‌شد، بیان کرد: بعد از انتخابات سال ۸۸ دشمن و تعدادی از مسئولان داخلی به دنبال بر هم زدن امنیت ایران و کلان‌شهر تهران بودند و هرچه در توان داشتند پای کار آوردند.

سردار نظامی خاطرنشان کرد: فرماندهی سردار همدانی در سپاه محمدرسول الله تهران در سال ۸۸ با درایت و تجربیات ایشان امنیت را به کشور و تهران بازگرداند و بعد دفاع مقدس این دوران یکی دوران طلایی خدمات ایشان به انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه از سردار همدانی به عنوان یکی از بزرگترین فرماندهان جنگ سوریه یاد می‌شود، بیان کرد: بعد از به وجود آمدن داعش در سوریه و به خطر افتادن کشورهای اسلامی و امنیت کشور ایشان در سوریه حضور بسیار فعالی داشتند و در کنار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از تأثیرگذارترین فرمانده‌هان در سوریه بودند.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص نظام عنوان کرد: بعد از بازگشت سردار همدانی از سوریه، رهبر انقلاب در دیداری از اقدامات او تشکر کرده و گفته بودند: «من هر شب در نماز شما را با اسم دعا می‌کردم.»

وی با اشاره به شهادت سردار حاج‌حسین همدانی بیان کرد: مهرماه ۱۳۹۴ سردار همدانی به همسرش اطلاع داد با طرح او برای آینده سوریه موافقت شده است و باید برگردد.

سردار نظامی افزود: احتمالاً منظور او فراهم شدن زمینه‌های اجرایی بخش‌های مختلف همان طرح اولیه‌ای بوده است که تنها ابعاد نظامی و امنیتی‌اش اجرا شده بود اما ساعت ۱۶ پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ سردار حسین همدانی در جنوب شرق حلب در مسیر استان حماء شهید شد.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص نظام با بیان اینکه سردار همدانی عمر با برکتی داشتند، گفت: ایشان به معنای واقعی تمام عمر خود از جوانی تا کهن‌سالی را در خدمت انقلاب بودند و به معنی واقعی مجاهد فی سبیل الله بودند.

وی افزود: شهید همدانی به حبیب حرم شهرت داشتند و وقتی شنیدند حرم اهل بیت در خطر داعش لحظه‌ای نتوانستند بنشینند و ایشان حتی ثانیه‌ای در زندگی خود در راه انقلاب ساکت نبودند و در آخر هم به چیزی که ایشان یعنی شهادت بود رسیدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ