مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شد

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حسین هاشمی اظهار کرد: در یک سال گذشته هزار و ۳۸۶ پروژه با بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان با همکاری دهیاری‌ها برای ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز روستاییان در روستاهای استان اجرا شده است.

به گفته وی طی این مدت ۲۶۰ پروژه هم با اعتبار ۲۸۲ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی در روستاهای خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی مردم در روستاها طعم شیرین خدمت را چشیده‌اند به طوری که گازرسانی و برق رسانی در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری متذکر شد: آبرسانی در ۷۰ درصد، راه روستایی در ۹۷ درصد و اینترنت در ۸۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با هدف ایجاد و توسعه زیر ساخت‌ها عملیاتی شده است.

هاشمی ادامه داد: از حدود ۷۷۰ هزار نفر جمعیت استان خراسان جنوبی ۳۱۰ هزار نفر را جامعه روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند که ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی است.

به گفته وی؛ از هزار و ۷۷۸ روستای استان، ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی با بیان اینکه ۹۶۷ دهیاری در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۹۴۰ دهیاری پاره وقت با منابع درآمدی بسیار پایین و ۲۷ دهیاری هم تمام وقت هستند، اظهار داشت: بر اساس قانون در آمد پایدار از ۴۴ دهیاری، ۲۷ دهیاری با دریافت کد شناسه از سال آینده مانند دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اجرای پروژه را در قالب موافقت نامه انجام دهند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان عشایر غیور هستند، افزود: عشایر خراسان جنوبی در هزار و ۲۰۰ محله عشایری سکونت دارند و نقش بی بدیلی در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و در دوران دفاع مقدس و تأمین امنیت غذایی داشته‌اند.

هاشمی با اشاره به نامگذاری ۱۵ مهر در تقویم مناسبت‌ها به نام روز ملی روستا و عشایر متذکر شد: اولین برنامه هفته روستا و عشایر در بخش مود اجرا شد و آخرین برنامه هم هفته آینده در عشق آباد و قائنات برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه محوری این هفته هم با حضور معاون دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ی کشور در خوانشرف نهبندان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری از اخذ مجوز به کار گیری ۲۱ نفر خبر داد که آزمون آن در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

هاشمی، تقویت و توسعه خدمات به جامعه روستایی با تربیت تسهیلگران برای بهره برداری از ظرفیت‌های بالقوه، انجام سفرهای آموزشی برای دهیاران، انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی، تکمیل زنجیره ارزش از طریق برپایی نمایشگاه‌های شهرستانی و استانی و نیز حضور در نمایشگاه‌های کشوری را از جمله برنامه‌های سال جاری دفتر روستایی اعلام کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ