عراقچی: تهران و ریاض قادر به ایجاد ثبات در منطقه هستند

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های خود در عربستان سعودی تاکید کرد که  ایران و عربستان با هم می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورند و این نیازمند سطح بالاتری از اراده سیاسی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص رایزنی‌های خود در عربستان سعودی در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: در ریاض به عنوان نخستین مقصد از دور دوم سفرهای منطقه‌ای با آقایان امیر محمد بن سلمان، ولی‌عهد و رئیس شورای وزیران و امیر فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفتگو داشتم.

وی با بیان اینکه رایزنی‌های مفید و سازنده با محوریت توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه انجام گرفت، افزود: همچنین بر ضرورت همکاری‌ها جهت توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی از جمله نسل‌کشی در غزه و تجاوز نظامی به لبنان، امدادرسانی سریع و کمک به آوارگان تاکید شد. 

عراقچی تصریح کرد: عزم جدی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بر گسترش روابط و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: گفتگوهای بسیار مهمی در موضوعات حیاتی که مورد نگرانی مشترک هستند با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان داشتم.

وی تاکید کرد: رژیم اسرائیلی در حال بردن کل منطقه به سمت یک فاجعه است. منطقه نیازمند هوشیاری، خردمندی، شجاعت و همکاری است تا بتواند این زمان پرچالش را بگذراند.

عراقچی همچنین در خصوص دیدار دوجانبه خود با وزیر خارجه عربستان در حساب رسمی در برنامه ایکس نوشت: جغرافیا همواره ما را همسایه نگاه می‌دارد و ایمان، همواره ما را برادر قرار می‌دهد. ایران و عربستان با هم می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورند و این نیازمند سطح بالاتری از اراده سیاسی است. 

وی افزود: خوشحالم که امروز اولین گام ها در یک مسیر طولانی را با همتای سعودی خود برداشتیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ