بیشترین انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده همدان در بخش خانگی است

اقتصاد ایران: همدان ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بیشترین انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده استان در بخش خانگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: از ابتدای سال ۲۰۷۷ فقره انشعاب غیرمجاز آب در استان همدان، شناسایی شده که ۱۲۳۶ فقره از این موارد به انشعاب مجاز تبدیل شد و ۸۴۱ فقره نیز جمع آوری شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از آب به لحاظ قانونی جرم و از منظر شرعی نیز گناه محسوب می‌شود، تصریح کرد: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی به‌صورت منسجم و مستمر در استان همدان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده‌ی استان در بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: انشعاب غیرمجاز آب علاوه بر آسیب‌های اقتصادی، مشکلات زیست‌محیطی، فنی، بهداشتی و اجتماعی گسترده‌ای به دنبال دارد که نیازمند مدیریت دقیق و اجرای قوانین سخت‌گیرانه است.

بختیاری‌فر ادامه داد: برداشت بی‌رویه و بدون کنترل از منابع آب، می‌تواند منجر به کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی شود که اثرات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری دارد و در مناطقی مانند استان همدان که دارای منابع آب محدودی است، انشعابات غیرمجاز می‌تواند موجب بروز بحران‌های آبی شود.

وی با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز ممکن است باعث نفوذ آلودگی‌ها به شبکه آب‌رسانی شوند و کیفیت آب را کاهش دهند، عنوان کرد: نصب غیراصولی و دستکاری شبکه آب ممکن است باعث خرابی و آسیب‌های جدی به شبکه توزیع آب شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآوری کرد: سال گذشته نیز ۴۲۶۶ فقره انشعاب غیرمجاز آب شناسایی شد که ۲۳۶۱ فقره از این انشعاب‌ها رفع و ۱۹۰۵ مورد جمع‌ آوری شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ