تجهیز کارگاه بی خطرسازی پسماندهای عفونی با ۳۰۰ میلیارد اعتبار

اقتصاد ایران: کرج- رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از تجهیز کارگاه بی خطرسازی پسماندهای عفونی در سایت حلقه دره با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا قربانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه بی خطرسازی پسماندهای عفونی سایت حلقه دره گفت: با توجه به عدم وجود شرایط اقتصادی مناسب برای شرکت‌های بخش خصوصی پیرامون حوزه بی خطرسازی پسماندهای پزشکی و با هدف استانداردسازی دفن‌های پزشکی، این کارگاه از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و با کمک بخش خصوصی شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شرکتی با ظرفیت بی خطرسازی ۵۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی پای کار آمد که پتانسیل آن پاسخگوی نیاز کلانشهر کرج نبود، عنوان کرد: مقرر شد طبق برنامه‌ریزی و رایزنی‌ها، روزانه ۱۰ تن زباله عفونی و پزشکی در کارگاه مذکور بی خطرسازی شوند. این کارگاه به مساحت ۵۰۰ مترمربع در سایت مرکز دفن حلقه دره واقع شده و تجهیز آن بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

قربانی با اشاره به حمایت‌های مجموعه مدیریت شهری کرج برای حل این معضل افزود: با هدف حمایت از مراکز درمانی و رفع دغدغه مدیریت شهری، این کارگاه در حال بهره‌برداری است. طبق قرارداد با پیمانکار، کارگاه به مدت پنج سال با هزینه کرد توسط بخش خصوصی و با حمایت این سازمان فعالیت می‌کند و پس از آن سازمان مدیریت پسماند کار را عهده دار خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به قانون مدیریت پسماند و تکالیف تولیدکنندگان پسماند پزشکی مطرح کرد: قانون، دانشگاه علوم پزشکی را موظف به بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی کرده که البته اغلب بیمارستان‌ها نیز دستگاه بی خطرسازی دارند اما مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی از این قبیل، بی خطرسازی را انجام نمی‌دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ