مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید تعاملات سیاسی داشته باشند

اقتصاد ایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی اندازه دو وزارت خانه کار دارد از این رو مدیر آن باید غیر سیاسی بوده اما با فضای سیاسی تعامل داشته باشد تا کار را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه مصطفی سالاری به عنوان سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی امروز با حضور احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

میدری در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به دلیل قدمت و بزرگی مشکلات بزرگ‌تری دارد گفت: در بحث متناسب سازی مشکلات زیادی وجود داشت. دولت جدید در بحث عدم پرداخت مطالبات گندم کاران اوراق بدهی را استفاده کرد و ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کرد و این موجب شد برای سازمان تأمین اجتماعی اوراق نداشته باشد.

وی افزود: برای سازمان تأمین اجتماعی گفتند که اوراق بدهی نداریم سهام بگیرید اما ما گرفتن سهام را قبول نکردیم زیرا به قدر کافی شرکت هست و چرا باید بخواهیم شرکت‌های جدید را بپذیریم؟ و این موضوع نمی‌تواند مشکل را حل کند.‌

میدری با بیان اینکه تأمین مالی سازمان پیچیدگی‌های زیادی دارد بیان کرد: از سوی دیگر سازمان تأمین اجتماعی همواره باید نگران وضعیت اقتصادی باشد زیرا در پرتو رشد و شکوفایی اقتصادی است که می‌تواند بیمه را وصول کند. باید در مجلس سقف اوراق بدهی را تغییر بدهند که متناسب سازی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان بهزیستی از ساز و کار فراخوان انتخاب شد افزود: در صندوق فولاد، مأموریتی که می‌توان در صندوق فولاد انجام داد، احیای معادن زغال سنگ کشور و معادن ایران است. یکی از ثروت‌های بزرگ ایران که مغفول مانده و دولت سرمایه گذاری‌های بزرگ انجام نداده و از زمانی که معادن کشور را شناختیم، به سمت بهره‌برداران کوچک خصوصی رفتیم و نتوانستیم مانند معدنی که در زیرمجموعه شستا است بهره برداری‌های بزرگ انجام دهیم.

وزیر کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: در مورد سازمان تأمین اجتماعی مبنا این بود که هیچ ریسکی نمی‌توان انجام داد و باید کسی این مدیریت را قبول کند که تجربه اداره سازمان را داشته باشد. سازمان تأمین اجتماعی به اندازه سازمان مالیاتی وصول و به اندازه وزارت بهداشت افراد تحت پوشش دارد. باید عرصه اجرا را از عرصه سیاست تفکیک کنیم و مدیران تا حد امکان غیرسیاسی باشند.

میدری همچنین بیان کرد: کسی باید انتخاب می‌شد که تجربه مدیریت چنین سازمان بزرگی را داشته باشد. این سازمان دوتا وزارت خانه است از این رو آقای سالاری را انتخاب شد. سبک مدیریت من این است که کسی را از بیرون نمی آورم و از بدنه انتخاب می‌کنم. سعی می‌کنیم که مدیران غیر سیاسی باشند و تعامل با فضای سیاسی باید به اندازه باشد. در تغییر دولت‌ها ناچار مدیران ارشد عوض می‌شوند و دایره ارتباطات مدیران سازمان تغییر می‌کنند. اینها باید بتوانند تعاملات سیاسی داشته باشند به هر حال این جریان تعاملی عنصری است که در انتخاب مدیران نقش دارد. دکتر سالاری در این زمینه می‌تواند در عمل و اجرا موفق باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ