متوسط موجودی جیب متکدی‌ها در مشهد یک میلیون به بالا است

اقتصاد ایران: مشهد- معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: متوسط موجودی جیب متکدی‌ها در شهر مشهد در هنگام جمع آوری یک میلیون تومان به بالا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ابراهیمی در جمع خبرنگاران در فرهنگسرای بهشت مشهد با بیان اینکه متوسط موجودی جیب متکدی‌ها در هنگام جمع آوری یک میلیون به بالا است، اظهار کرد: هنگام جمع‌آوری افراد متکی از ۴۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از جیب آنها خارج کرده‌ایم.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بر اساس نتایج یک نظرسنجی ۷۶ درصد مردم مشهد به خاطر حس نوع دوستی به متکدی‌ها کمک کرده‌اند افزود: بر این اساس، تکدی گری در مشهد نتیجه رابطه متقابل مردم و متکدی است و برای حل آن نیاز به کار فرهنگی داریم.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بر روی پیشگیری از پدیده تکدی‌گری متمرکز هستیم تصریح کرد: متکدیان به شکل‌های مختلف زن نما، معلول نما و زن بچه دار در چهارراه‌های شهر حضور دارند.
جمع‌آوری ۷۴۸ نفر مرد و ۶۶۹ نفر زن متکی در بازه سنی بالای ۳۰ سال
ابراهیمی با بیان اینکه طی مدت اخیر سه عروسک و پنج نفر متکدی که به دروغ خود را قطع عضو نشان داده جمع آوری کرده‌ایم، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۷۴۸ نفر مرد و ۶۶۹ نفر زن متکی در بازه سنی بالای ۳۰ سال جمع‌آوری کرده‌ایم.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه از مجموع ۱۴۱۷ متکدی جمع‌آوری شده در ۶ ماهه اول امسال، ۱۳ نفر بیمار روانی بوده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۹۵ نفر تحویل خانواده، ۱۳ نفر معرفی به مراجع قضائی، ۲۰ نفر معرفی به کمیته امداد، ۳۷ نفر بستری و ۵۹ نفر نیز به شهرستان بازگشت داده شدند.
وی از بازگشت ۵ تبعه خارجی به کشورشان و نگهداری ۱۶۸ نفر در خانه سبز خبر و ادامه داد: علاوه بر این ۵۸۸ نفر از آنها، معتاد بودند که به کمپ‌های ماده ۱۶ معرفی شدند.
هزینه ماهانه جمع‌آوری و نگهداری هر متکدی ۱۶ میلیون ریال است
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیشترین تعداد متکدی را مربوط به مناطق ۹، ۱۰ و ۱۱ شهرداری عنوان کرد و افزود: با پولی که هر ساله برای جمع‌آوری متکدیان هزینه می‌شود می‌توانیم حدود ۱۰ زمین ورزشی ۸ نفره چمن احداث و تجهیز کنیم چراکه هر متکدی در ماه ۱۶ میلیون ریال هزینه جمع‌آوری و نگهداری دارد.
ابراهیمی با بیان اینکه ۸۵ درصد کودکان کار در کلانشهر مشهد تبعه غیر ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۱۶ کودک کار و خیابانی در مشهد جمع‌آوری شدند که ۱۰۴ نفر آنها پسر و ۱۲ نفر دختر بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ