مسیرهای امن برای قاچاقچیان مسدود شود

اقتصاد ایران: رشت- رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه مسیرهای امن برای قاچاقچیان مسدود شود، گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد و همچنین مراکز ماده ۱۶ نیازمند نظارت مستمر و دقیق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی در کمیته حقوقی قضائی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه مواد مخدر بلای خانمان سوز است، اظهار کرد: باید با اراده‌ی برخورد جدی با جرایم مواد مخدر، پرونده‌های مواد مخدر را خوب و قاطع رسیدگی کرده و احکام آن نیز سریعاً اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه مجازات باید بازدارنده باشد، اضافه کرد: پلیس باید در حوزه شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان عمده و خرد مواد مخدر تلاش مضاعفی انجام دهد.

رئیس شورای قضائی استان با قدردانی از پلیس نیروی دریایی و مرزبانی استان که بسیار موفق عمل می‌کنند، گفت: باید مسیرهای امن برای قاچاقچیان مسدود شده و موانع بازدارنده‌ای برای ورود و خروج قاچاق کالا و مشروبات الکلی و همچنین مواد مخدر به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی در راستای مبارزه با مواد مخدر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد افزود: باید با اراده‌ای آهنین، زمینه عبور از پدیده شوم مواد مخدر را فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد و همچنین مراکز ماده ۱۶ نیازمند توجه نظارت مستمر و دقیق است ابراز داشت: اگر مراکز ماده ۱۶ به صورت قوی و پر قدرت در استان وجود داشته باشند بخشی از نگرانی‌ها در حوزه دستگیری و نگهداری مجرمان مواد مخدر کاسته می‌شود.

وی با اشاره به تبصره ۱و۲ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر نسبت به مراقبت و بازپروری بعد از ترک اعتیاد که از سوی مراجع ذی ربط صورت می‌گیرد اظهار نگرانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در پایان تصریح کرد: مصوبات این کمیته لازم الاجرا است و مدیران متولی باید اهتمام لازم در اجرای مصوبات را داشته باشند.

تاکید بر لزوم برخورد با عمده فروشی و خرد فروشی مواد مخدر

حجت الاسلام و المسلمین رضا زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم برخورد با عمده فروشی و خرد فروشی مواد مخدر در شهرها و روستاها اظهار داشت: حضور به موقع نیروهای پلیس باید موجبات ناامن سازی را برای مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر فراهم کند.

وی همچنین در خصوص توزیع مواد مخدر و ورود و خروج آن از طریق مرزهای زمینی و دریایی هشدار داده و از مسئولان خواست تا اقدامات بازدارنده در این خصوص را به عمل آورند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ