امکانات شهرستان دیر برای طرح سرشماری کشاورزی بسیج می شود

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان دیر گفت: امکانات موجود برای پشتیبانی از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان دیر استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اخلاقی ظهر چهارشنبه در نشست اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان دیر، اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی یکی از ابزارهای حیاتی برای برنامه ریزی و توسعه بخش کشاورزی کشور است و کمک می‌کند اطلاعات دقیقی از وضعیت منابع و تولیدات کشاورزی به دست بیاوریم و تصمیمات بهتری برای آینده بگیریم.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان دیر افزود: این اطلاعات به ما کمک می‌کند بتوانیم نقاط قوت و ضعف کشاورزی شهرستان را شناسایی و برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت و توسعه هدفمند کردن بخش کشاورزی در نظر بگیریم.

اخلاقی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی، کشاورزان و فعالان این حوزه برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان دیر شد و بیان کرد: تاکنون پنج سرشماری عمومی در حوزه کشاورزی در کشور اجرا شده که آخرین مورد مربوط به سال ۹۳ بوده است.

وی با بیان اینکه ایران در منطقه غرب آسیا یکی از پیشروترین کشورها در بحث سرشماری است، گفت: با توجه به در پیش بودن سرشماری نفوس و مسکن در سال‌های آینده، سرشماری عمومی کشاورزی می‌تواند آمادگی خوبی برای اجرای آن سرشماری باشد.

اخلاقی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی صحیح این طرح موجب همراهی بهتر مردم و در نتیجه کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات کامل و خوب به دست آوریم برنامه‌ریزی خوب صورت می‌گیرد و عکس آن نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از امکانات موجود برای پشتیبانی از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی استفاده خواهیم کرد، عنوان داشت: اطلاع رسانی بسیار مهم است که در این راستا کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی نه تنها در سطح شهرستان بلکه به صورت جداگانه در بخش‌ها نیز تشکیل شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان دیر تاکید کرد: برای اجرای بهتر سرشماری عمومی کشاورزی از ظرفیت رسانه‌ها و پیام رسان های داخلی و فضای مجازی، تبلیغات محیطی، بهورزان بهداشت، صنوف کشاورزی، دهیاران، تریبون‌های نمازجمعه، نشست با ائمه جمعه و جماعات و ارسال پیامک به کشاورزان استفاده شود.

وی خواستار استفاده از اقدامات ابتکاری در حوزه اطلاع رسانی این طرح شد و بیان کرد: نصب پوستر اطلاع رسانی در ادارات، بانک‌ها و مصلی‌های نمازجمعه و تولیدات رسانه‌ای مانند پوستر و موشن گرافی در دستور کار قرار گیرد.

اخلاقی ابراز کرد: زنگ سرشماری عمومی کشاورزی در مدارس بخش‌های سه گانه شهرستان نواخته خواهد شد و در کنار آن می‌توان با برگزاری مسابقه نقاشی برای دانش آموزان و یا عکس سلفی با آمارگیران نسبت به جلب نظر بیشتر مردم در همکاری برای اجرای این طرح استفاده کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ