اجرای طرح «آباد» برای دانش آموختگان فاقد شغل در گلستان

اقتصاد ایران: گرگان- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان از اجرای طرح «آباد» برای دانش آموختگان فاقد شغل در گلستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خان احمدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علمی و کاربردی نهادی است که از دل جمهوری اسلامی ایران برخواسته است و بعد از جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی شکل گرفت.

وی با اشاره به امسال گلستان توانست سه هزار و ۳۰۰ دانشجو جدید پذیرش کند، افزود: طی ۱۷ سال گذشته ۳۴ هزار نفر در دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان فارغ‌التحصیل شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: ۸۰ درصد از فارغ‌التحصیلان گلستان جذب بازار کار شدند.

خان احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰۰ استاد حق التدریس با دانشگاه مشغول همکاری هستند، اظهار کرد: این دانشگاه دارای ۲۶ رشته کارشناسی و ۲۵ رشته کاردانی است.

وی از اجرای طرح آباد در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و افزود: «طرح آباد» با هدف آموزش برای اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح آباد دانش‌آموختگانی که نتوانستند صاحب شغل شوند در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت و مطابق با رشته تحصیلی برای آنها دوره برگزار می‌شود، افزود: این دانش آموختگان پس از اعطای گواهینامه، در حرفه موردنظر صاحب شغل می‌شوند.

خان احمدی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی کشور در قالب طرح آباد مشغول به کار می‌شوند، اظهار کرد: در طرح آباد برای هر فرد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام جهت راه اندازی کسب و کار در نظر گرفته شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ