تزریق ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح «جهت» در استان‌ها

اقتصاد ایران: اراک- سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح «جهت» برای شناسایی مشکلات جوانان اجرایی شده که در فاز نخست ۶۰ میلیارد ریال اعتبار تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله رمضانی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و اجرای طرح جهت (جوانان، همت و تعالی) در استان مرکزی اظهار کرد: وزارت ورزش برای اجرای این طرح، اعتبارات لازم را تأمین کرده است و در این راستا چالش خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش با بهره گیری از ظرفیت جوانان در پی حل مشکلات این جامعه است، بیان کرد: در راستای تحقق شعار امسال به دنبال میدان دادن به جوانان برای حل مشکلات این جامعه هدف هستیم و با شناسایی و توانمندی برخی از جوانان، مشکلات اولویت بندی و با حضور اساتید راهکارهای ویژه ای در این راستا ارائه می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان در تمامی مراحل اجرای این طرح در کنار جوانان بوده و اعتبارات لازم را تأمین می‌کند و استانداران نیز اعتباری برای اجرای آن در استان‌ها در نظر خواهند گرفت و امید است با پای کار آمدن ۲۸ دستگاه اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان مشکلات جوانان به دست جوانان رفع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مرحله اول این طرح در ۶ استان در پهنه غربی کشور به اجرا رسیده است، گفت: در فاز دوم این طرح و با گردهم آمدن منتخبین این استان‌ها در یک استان، دوره توانمندسازی نهایی اجرایی می‌شود و در فاز سوم نیز شناسایی مشکلات و ارائه راهکارها دنبال خواهد شد.

رمضانی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح بیان کرد: سقف اعتباری این طرح منوط به پیش بینی طرح‌هاست و در فاز نخست، ۶۰ میلیارد ریال به استان‌ها تزریق شده است تا مراحل اجرایی شکل گیرد.

رمضانی گفت: در خصوص اعتبار مورد نیاز فازهای بعدی نیز باید براساس نیاز اعلام شده از سوی استان‌ها، اعتبار مورد نیاز تأمین و تزریق شود البته هیچ محدودیتی در تأمین اعتبار وجود ندارد.

روند شناسایی مشکلات جوانان در حال انجام است

وی با تاکید بر اینکه هر استان مشکلات خاص خود را دارد و در استان مرکزی نیز روند شناسایی مشکلات نیز در حال انجام است، گفت: در استان مرکزی تیم‌ها تشکیل شده است و روند احصای مشکلات با کمک اساتید در جریان است، البته در گام نخست مسئله شناسی و راه‌های رفع مشکلات به این جوانان آموزش داده می‌شود و کارگاه اجرایی شکل گرفته است تا ریشه، راهکار و اثرات مشکلات شناسایی شود.

رمضانی تصریح کرد: در برخی از استان‌ها مشکل اشتغال شناسایی شده است، اما در استان مرکزی چنین چالشی برای جوانان وجود ندارد و آمار بیکاری نرخ پایینی دارد.

وی افزود: برخی از شهرستان‌های مرکزی با کمبود نیروی کار مواجه هستند، اما این استان با مشکلاتی در زمینه آسیب‌های اجتماعی روبرو است که نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ