شهرک گلخانه «چاهگاه » به جوانان منطقه واگذار شود

اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار شهرستان دشتی گفت: شهرک گلخانه چاهگاه شهرستان دشتی به جوانان همان منطقه واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی، به اهمیت جایگاه شهرستان دشتی در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان دشتی به‌عنوان دومین قطب کشاورزی استان بوشهر، نیازمند توجه جدی است.

فرماندار دشتی با تأکید بر اینکه کشاورزی یکی از ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان است، افزود: برخی از این ظرفیت‌ها هنوز مغفول مانده‌اند.

بحرانی بیان کرد: اولویت اصلی اشتغال در شهرستان دشتی مربوط به حوزه کشاورزی است، اما در فصل کشاورزی با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

وی همچنین به نبود شهرک‌های کشاورزی و دامداری در شهرستان اشاره کرد و گفت: بخش‌های شنبه و طسوج ظرفیت‌های خوبی برای احداث این شهرک‌ها دارند.

فرماندار دشتی افزود: شهرستان قدم‌های خوبی در حوزه کشاورزی برداشته است و بیشترین کشت گلخانه‌ای استان در این شهرستان انجام می‌شود.

وی با انتقاد از وضعیت شهرک گلخانه‌ای چاهگاه که چندین سال است رها شده، تأکید کرد: این شهرک باید به جوانان منطقه واگذار شود تا بتوانند آن را احیا کرده و اشتغال‌زایی کنند.

بحرانی همچنین به ضرورت افزایش سهمیه تسهیلات کشاورزی در شهرستان اشاره و درخواست کرد که اعتبارات ملی بیشتری به شهرستان تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دسترسی بهتر به مزارع، نیاز به تأمین اعتبار برای بهبود راه‌های کشاورزی است.

فرماندار دشتی با اشاره به استفاده از ظرفیت آب رودخانه مند برای کشاورزی گفت: این ظرفیت هنوز مورد استفاده قرار نگرفته و این موضوع باعث نارضایتی مردم شده است.

وی بیان کرد: از آب‌های رودخانه مند در فصل‌های پاییز و زمستان برای کشاورزی استفاده شود و زمین‌های ساحلی روستاها برای پرورش ماهی و میگو در اختیار مردم قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ