نمونه‌برداری مستمر از شبکه آب آشامیدنی «جم » انجام می شود

اقتصاد ایران: بوشهر- مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: تعداد ۳۳۹ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از شبکه عمومی آب آشامیدنی شهرستان جم در ۶ماهه اول سال جاری انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ابراهیمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای وظیفه نظارتی خود به منظور کنترل آب آشامیدنی عمومی بر قسمت‌های مختلف سامانه‌های آب‌رسانی اعم از چاه برداشت، شبکه لوله‌کشی و مخازن ذخیره و … نظارت لازم را به عمل می‌آورد.

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم به‌عنوان زیر مجموعه وزارت متبوع با تجهیز آزمایشگاه آب در شهرستان، آزمایش‌های میکروبی را انجام و نمونه‌های آب برای انجام آزمایش‌های شیمیایی به آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان ارسال می‌شود.

ابراهیمی همچنین اضافه کرد: با تأمین کیت‌های مختلف و تجهیزات پرتابل برای بازرسین جهت حصول اطمینان از سلامت آب به‌صورت مستمر، کلر سنجی از آب آشامیدنی و نمونه‌برداری‌های مختلف اعم از میکروبی و شیمیایی انجام می‌گردد و گزارش کامل نتایج نمونه‌برداری‌ها جهت اقدام مقتضی به مراجع زی ربط ارسال می‌شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: در این راستا در ۶ ماهه اول سال جاری در مجموع حوزه شهری و روستایی شهرستان، بازرسین بهداشت محیط و بهورزان خانه‌های بهداشت، ۱۴ هزار و ۲۹۷ مورد کلر سنجی، ۳۱۶ مورد، نمونه‌برداری میکروبی و ۲۳ مورد، نمونه شیمیایی از شبکه عمومی آب آشامیدنی جهت انجام تست‌های مربوطه، برداشت کرده‌اند.

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزود: با توجه به فعالیت واحدهای متعدد تصفیه آب توسط بخش خصوصی در شهرستان، در همین بازه زمانی از خروجی آب این واحدها نیز ۹۸ مورد نمونه میکروبی برداشت شده است.

وی گفت: در صورت مشاهده نتایج مغایر با استاندارد در نمونه‌برداری‌ها، اعم از میکروبی و شیمیایی، این مرکز تا حصول نتیجه مطلوب، از طرق مختلف پیگیری لازم را به عمل می‌آورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ