نوجوان ۳۴ ساله پرسپولیس!

اقتصاد ایران: در مـورد عیسی آل‌کثیر که ظاهرا دوباره در پرسپولیس وارد یک برزخ شده است.

بهروز رسایلی در همشهری نوشت: یک بار گزارشی در مورد حال و روز عیسی آل‌کثیر نوشتیم و برایش تیتر زدیم: «۶ماه هست، ۶ماه نیست.» اشــاره اصلی آن گزارش به مصایب و مشکلات مهاجم پرسپولیس بود که بعضی از آنها را هم خودش به وجود می‌آورد یا تشدید می‌کرد. یک دوره ۶ماهه از غیبت آل‌کثیر به خاطر شادی گل بحث‌برانگیزش مقابل پاختاکور بود، یک دوره مفصل‌تر دیگر به خاطر مصدومیت رباط صلیبی‌اش که عمدا لج کرد و دیر زیر تیغ جراحی رفت، دوره آخر هم به خاطر انتقال غیرمنتظره‌اش به سپاهان. عیسی نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم به پرســپولیس برگشــت و کمک خوبی هم به قهرمانی این تیم کرد، حالا اما انگار بنا به ســنت همیشگی، دوباره وارد دوران ۶ماهه نبودن او شــده‌ایم! خودش هست البته اما روحش در تیم نیست و به نظر می‌رسد در حال کنار گذاشته شدن تدریجی از فهرست پرسپولیس است.

آمار با شما حرف می‌زند

وضعیت عیسی آل‌کثیر در پرسپولیس اصلا خوب نیست و آمار و ارقام هم این موضوع را به آشــکارترین شــکل ممکن گواهی می‌کنند. مسئله این نیست که آل‌کثیر در این فصل هیچ گلی به ثمر نرسانده؛ مسئله مهمتر به سیر نزولی او در زمین زیرنظر گاریدو مربوط می‌شــود. عیســی فصل را با حضور ثابت مقابل ذوب‌آهن شروع کرد و تا دقیقه۸۷هم در زمین ماند، او در بازی دوم مقابل تراکتور هم فیکس بود و این بار تا دقیقه۶۳ در زمین حضور داشت. از اینجا نیمکت‌نشینی‌های آل‌کثیر شروع شد و این بازیکن در بازی با فولاد و آلومینیوم به ترتیب ۱۰و ۸دقیقه به میدان رفت. این بدترشــدن تدریجی وضع ادامه داشت و کار به آنجا رسید که عیسی در دربی تهران ۹۰دقیقه کامل روی نیمکت نشست و مقابل چادرملو اصلا در فهرست قرار نگرفت. این روند در لیگ نخبگان آســیا هم برقرار بوده و آل‌کثیر مقابل الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان به ترتیب ۲۴و ۲۱دقیقه به میدان رفته است. مرور همین اعداد و ارقام به وضوح نشان می‌دهد اعتماد گاریدو به مهاجم تیمش کم‌کم کاهش یافته و شاید اغراق نباشد اگر بگوییم حالا دیگر به حوالی صفر رسیده است.

فقط «فنی» نیست

خب البته بخش مهمی از کمرنگ شدن نقش آل‌کثیر در تفکرات گاریدو جنبه «فنی» دارد و این بازیکن نتوانســته توقعات مربی اسپانیایی را برآورده کند. در این مورد، خود گاریدو باید نظر بدهد و شاید اصلا بعضی منتقدان با این مربی موافق هم نباشند. با این حال شواهد نشان می‌دهد مسئله فقط همین هم نبوده است. گویا گاریدو از رفتارهای این بازیکن راضی نیست و میل به بهترشدن و در خدمت تیم بودن را در وجود او نمی‌بیند. اوج این داستان هم بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک بود که عیسی قصدی برای حضور در جشن سرخ‌ها نداشت اما گاریدو او را به زور و شاید هم با تشر به جمع سایرین ملحق کرد. حقیقت آن است که اگرچه آل‌کثیر ۳۴سالگی را پشت ســر می‌گذارد اما گاهی رفتارهایش، تصمیماتی که می‌گیــرد و آن پیرنگ خودخواهانه‌ای که در کارهایش موج می‌زند، شبیه روحیه نوجوان‌های کم‌سال است!

 

 

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ