۴۰ درصد بیمارستان‌های کشور بالای ۴۰ سال سن دارند

اقتصاد ایران: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختار بیمارستان‌های کشور را قدیمی و فرسوده دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات بیمارستانی که در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود، با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ساخت بیمارستان است، گفت: با اتکا به آخرین دستاوردهای مهندسی کشور، نیازهای توسعه‌ای عرصه بیمارستان‌سازی مرتفع خواهد شد.

وی با طرح این سوال که آیا در شرایط فعلی کشور نهضت بیمارستان سازی باید ادامه داشته باشد یا خیر، افزود: کشور ما دارای بیش از هزار و ۱۰۰ بیمارستان فعال با ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی است و حدود ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی نیز تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی با فعالیت آموزشی و یا غیرآموزشی است.

زالی ادامه داد: سهم بیمارستان‌های بخش خصوصی در فرایند ناوگان بیمارستان‌ها همچنان سهم اندکی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت باید یک تخت بستری بیمارستان خصوصی داشته باشیم و این در شرایطی است که مجموع تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی ۲۰ هزار تخت است.

زالی با تاکید بر ضرورت گسترش تخت‌های بیمارستانی در بخش خصوصی، افزود: در حوزه بیمارستانی برای ارائه خدمات استاندارد به مردم باید به عدد ۷۵ هزار تخت خصوصی برسیم.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار برای افزایش تخت بیمارستانی، ایجاد مشوق‌ها، سرمایه‌گذاری و اختصاص تسهیلات در بخش‌های خصوصی است، خاطرنشان کرد: با این اقدام شاهد توان بیشتری برای توسعه فرایند درمانی کشور خواهیم بود.

زالی با اشاره به اینکه طبق استانداردها به ازای هر هزار نفر باید ۲.۵ تخت بستری در اختیار داشته باشیم عنوان کرد: این عدد در حال حاضر بین یک و ۸۸ صدم تا یک و ۸۹ صدم است.

وی در ادامه ساختارهای قدیمی و فرسوده بیمارستان‌های کشور را چالش دیگر حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: ساخت بیش از ۴۰ درصد بیمارستان‌های کشور خصوصاً استان تهران مربوط به سال‌های پیش از ۱۳۵۰ بوده و نزدیک ۳۰ درصد بین ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۹ ساخته شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح سازه‌ای راهکار منطقی برای فعالیت‌های بیمارستان نیست، توضیح داد: این مورد در تهران جدی‌تر است، در تهران وضعیت بازتوزیع تخت‌های بیمارستانی چندان مطلوب نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ