ارسال نامه ترمیم مبلغ اضافه‌کاری پرستاران به دولت و بررسی نیازهای صنایع دارویی

اقتصاد ایران: مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی، دکتر خسرو صادق نیت، در تشریح دو جلسه اخیر شورای معاونان وزارت بهداشت به مشکلات جامعه پرستاری و نیازهای صنایع دارویی پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر صادق نیت اعلام کرد که در این دو نشست، مسائل کلیدی مرتبط با پرستاران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد. یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده، توزیع منابع مالی برای پرداخت معوقات پرستاران بود که عملکرد دانشگاه‌ها در این زمینه ارزیابی شد.

او ادامه داد: «مبلغ اضافه‌کاری به ازای هر ساعت کار پرستاران و میزان موظف اضافه‌کاری نیز مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا، راهکارهایی برای اصلاح این وضعیت و ترمیم مبلغ اضافه‌کاری کادر درمان تدوین و به هیئت دولت ارسال شده است تا مراحل قانونی آن طی شود.»

دکتر صادق نیت همچنین به بررسی مشکلات حوزه درمان و کمبودهای دارویی اشاره کرد و گفت: «کمبودهای دارویی و ارز مورد نیاز برای تأمین مواد اولیه دارو به تفصیل بررسی شد تا نیازهای صنایع دارویی به سرعت برطرف شود. امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد کاهش کمبود اقلام دارویی در کشور باشیم.»

وی به دیگر موضوعات مهم در این دو جلسه اشاره کرد و افزود: «ماندگاری اعضای علمی و مشکلات دانشجویان مقاطع مختلف، به ویژه تخصصی و فوق تخصصی، نیز در دستور کار قرار گرفت و راهکارهایی برای بهبود وضعیت آنان پیشنهاد شد.»

این اقدامات و بررسی‌ها نشان‌دهنده عزم جدی وزارت بهداشت برای حمایت از کادر درمان و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در کشور است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ