المپیاد علمی نخبگانی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: مدیر اجرایی رقابت‌های علمی نخبگانی حوزه‌های علمیه از ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این رقابت‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی عطار در گفتگو با خبرنگار مهر، به جزئیات برگزاری رقابت‌های علمی نخبگانی حوزه‌های علمیه پرداخت و اظهار کرد: این رقابت‌های علمی برای پنجمین دوره و به میزبانی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.

به گفته وی، نخبگان حوزه‌های علمیه در این رویداد علمی در هفت عرصه ادبیات عرب، قرآن و حدیث، فقه، اصول، منطق، کلام اسلامی و فلسفه اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های علمی نخبگانی حوزه‌های علمیه در سه مرحله اجرا می‌شود، افزود: مرحله اول این رویداد در روز هشتم آذرماه به صورت آزمون تستی در سامانه ال ام اس، مرحله دوم در روز ۲۵ بهمن ماه به طور آزمون حضوری کتبی و تشریحی در شهرهای مشهد و قم و مرحله نهایی اواخر فروردین سال آینده به صورت مصاحبه شفاهی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عطار اظهار کرد: این المپیاد علمی در دو بخش طلاب خراسانی و غیرخراسانی و در مقاطع سطح ۱، ۲ و ۳ به صورت آزمون علمی و در سطح ۴ به صورت حل مسأله پژوهشی برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این المپیاد علمی را ۲۰ آبان ماه اعلام کرد و در مورد شرایط ثبت‌نام متقاضیان گفت: شرط سنی شرکت کنندگان کمتر از ۴۰ سال شامل متولدین مهرماه ۱۳۶۳ به بعد است و متقاضیان بر اساس علاقه و استعداد، حداکثر مجاز به شرکت در دو عرصه هستند.

وی با بیان اینکه امکان شرکت در رقابت‌های علمی برای طلاب خواهر و برادر سراسر کشور فراهم است، به تشریح چهار شرط پایه تحصیلی برای شرکت در سطوح مختلف آزمون اشاره کرد و گفت: تمامی طلاب امکان شرکت در سطح خود و سطوح بالاتر از سطح خود را دارند. افرادی که اتمام پایه ۸ کتبی را داشته باشند امکان شرکت در رقابت‌های سطح یک را ندارند. افرادی که اتمام پایه ۱۰ کتبی را داشته باشند امکان شرکت در رقابت‌های سطح ۱ و ۲ را ندارند. افرادی که حضور بیش از سه سال خارج فقه و اصول را داشته باشند امکان شرکت در رقابت‌های سطح ۳ را ندارند.

به گفته مدیر اجرایی رقابت‌های علمی نخبگانی حوزه‌های علمیه مجموع جوایز نقدی برگزیدگان این رویداد علمی را بیش از ۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متقاضیان از طریق پرتال طلبگی، بخش دوره‌های غیرتحصیلی می‌توانند در این المپیاد علمی ثبت‌نام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ