تمام ظرفیت‌های استان یزد برای سرشماری دقیق‌تر کشاورزی استفاده شود

اقتصاد ایران: یزد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان اعم از دولتی و غیردولتی برای سرشماری دقیق‌تر کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید دهقانی‌زاده در دومین نشست ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان با حضور فرمانداران و معاونین آنان با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی به‌عنوان دومین طرح آماری بزرگ کشور بعد از سرشماری عمومی نفوس و مسکن و مهم‌ترین فعالیت آماری بخش کشاورزی است، گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تکلیف دارند تا تمامی امکانات مورد نیاز اجرای این طرح در استان را در اختیار ستاد سرشماری عمومی کشاورزی قرار دهند.

دهقانی‌زاده بر استفاده از ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی استان برای اجرای هرچه بهتر سرشماری کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: بر اساس مواد (۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران، تمامی دستگاه‌های اجرایی، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی، مکلف هستند در مدت زمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی، افراد، خودرو، وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات مورد نیاز سرشماری را در اختیار در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و فرمانداران در شهرستان های استان قرار دهند.

جانشین رییس ستاد هماهنگی و مدیر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در استان یزد، گفت: یکی از پر چالش‌ترین حوزه‌ها در برنامه‌ریزی بخش کشاورزی است چرا که تا پایه اطلاعاتی این بخش دقیق نباشد برنامه‌ریزی برای بهره‌برداران آن به بهترین شکل صورت نخواهد گرفت.

دهقانی‌زاده به تخصیص مستقیم یارانه به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: همین موضوع اهمیت این بخش را دوچندان می‌کند که نیاز به پایه‌های آماری دقیق و متقن دارد.

نگاه اقتصادی به دریافت اطلاعات بهره‌برداران نداریم

جعفر رحمانی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی استان نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه اقتصادی به دریافت اطلاعات بهره‌برداران در این سرشماری نداریم، گفت: اطلاعات حاصل از این سرشماری، تأمین‌کننده نیازهای چارچوبی و آمار پایه این بخش در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی مورد نیاز مرکز آمار ایران، وزارت جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزان، پژوهشگران و ... است.

در پایان این نشست از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، احکام فرمانداران به عنوان مدیران اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان‌ها به آنان اعطاء شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ