افزایش طبیعی بیماری‌های تنفسی در فصل سرد؛ لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اقتصاد ایران: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با هشدار درباره افزایش بیماری‌های حاد تنفسی در فصل سرما، بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آمادگی برای مقابله با کرونا و آنفلوآنزا تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر قباد مرادی با اشاره به داده‌های نظام مراقبت دیده‌ور، اظهار کرد: در حال حاضر و با شروع فصل سرد، بیماری‌های کرونا و آنفلوآنزا به‌طور ملایم در حال افزایش هستند، اما ورود به پیک بیماری‌ها در این مرحله مطرح نیست.

رصد وضعیت بیماری‌ها

وی درباره روند آنفلوآنزا توضیح داد که فعالیت این ویروس به‌طور هفتگی در کشور و جهان رصد می‌شود. پیش‌بینی می‌شود موج آنفلوآنزا در آبان ماه آغاز شود. مرادی گفت: تا پیش از پاندمی کووید-۱۹، موج آنفلوآنزا در آبان آغاز می‌شد، اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران پاندمی، میزان بروز این بیماری کاهش یافت و اکنون به سطح قبل از پاندمی بازگشته است.

پیش‌بینی برای پاییز و زمستان

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به وضعیت آنفلوآنزا در سال گذشته و تعطیلات نوروزی گفت: با افزایش سفرها و سردی هوا، فعالیت این بیماری در سطح پایینی تا اردیبهشت ادامه می‌یابد. او خاطرنشان کرد که تا کنون وارد موج آنفلوآنزا نشده‌ایم و انتظار می‌رود با شروع فصل پاییز و زمستان، موارد بیماری افزایش یابد.

همپوشانی ویروس‌ها

مرادی به همپوشانی ویروس آنفلوآنزا و خانواده اُمیکرون اشاره کرد و گفت: فعالیت ویروس‌های کووید-۱۹ در حال حاضر غالب است و سیستم نظام مراقبت ۲۱ پاتوژن تنفسی را تحت نظر دارد. این همپوشانی می‌تواند بار مضاعفی به سیستم بهداشتی درمانی کشور تحمیل کند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به افزایش فعالیت ویروس‌های تنفسی، رعایت آداب تنفسی، شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک در افراد علامت‌دار و تزریق واکسن آنفلوآنزا به ویژه در گروه‌های پرخطر بسیار ضروری است. همچنین، به گروه‌های در معرض خطر نظیر مادران باردار و پرسنل درمان توصیه می‌شود که در مکان‌های شلوغ و سربسته از ماسک استفاده کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ