این مرد احتمالا ساتوشی ناکاموتو یعنی خالق بیت‌کوین باشد

اقتصاد ایران: به نظر می‌رسد هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین قرار است به‌زودی در یک مستند فاش شود. این چهره پر رمز و راز واقعا کیست؟

گجت نیوز: از زمانی که کالن هوباک، مستندساز برجسته آمریکایی تایید کرد که قصد دارد در اثر بعدی خود به شناسایی هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین بپردازد فضای مجازی پر از حدس و گمان‌ها و نظرات مختلف در خصوص این مساله شده است. در کنار این مساله، آمار و داده‌های بزرگترین بازار پیش‌بینی در دنیا، پُلی مارکت نیز با درصد قابل قبولی روی یک فرد به عنوان خالق بیت کوین به جمع‌بندی رسیده است.

آیا هویت خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو واقعا افشا می‌شود؟

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در بازار Polymarket، حدود 36 درصد از پیش‌بینی‌کنندگان معتقدند که فیلم مستند شبکه HBO که Money Electric: The Bitcoin Mystery نام دارد، «لن ساسمن» را به‌عنوان خالق بیت کوین معرفی خواهد کرد. لن ساسمن یک فعال شناخته‌شده حوزه رمزارزها بود که در سال 2011 خودکشی کرد. لن ساسمن مدت‌ها در کنار هالی فینلی، یکی دیگر از سرشناس‌ترین نام‌های حوزه رمزارز مدتی روی توسعه رمزگذاری PGP فعالیت داشت و تا پیش از مرگش بیش از 45 مقاله علمی را به چاپ رسانده بود.

سوال «مستند HBO چه کسی را به‌عنوان ساتوشی معرفی خواهد کرد؟» در پلتفرم پلی مارکت تا کنون سرمایه‌ای بیش از 4 میلیون دلاری را در پی داشته که از این میان بیش از 500 هزار دلار از سرمایه‌گذاری‌ها به معرفی لن ساسمن به‌عنوان ساتوشی اختصاص پیدا کرده‌اند.

از سوی دیگر ۳۸.۵ درصد از کاربران پلی کارکت نیز معتقدند شخص دیگری به‌عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی خواهد شد. برای مثال، ۳.۶ درصد از کاربران هال فینلی را خالق بیت کوین می‌دانند. او پیش از مرگش در سال ۲۰۱۴ توانست نخستین تراکنش بیت کوینی جهان را به نام خود ثبت کند. از سوی دیگر، توسعه‌دهنده بیت گلد، نیک سابو و مدیر اجرایی شبکه بلاک استریم، آدام بک نیز به‌ترتیب ۴.۴ و ۷.۲ درصد از پیش‌بینی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این مرد احتمالا ساتوشی ناکاموتو یعنی خالق بیت‌کوین باشد

در این بین البته نباید از یاد برد که افشای هویت واقعی خالق بیت کوین خبر چندان خوبی برای معامله‌گران این بازار نبوده و چنان‌که مدیرعامل کوین بیس پیشتر اشاره کرده یکی از ریسک‌های مهم پیش روی این بازار خواهد بود. در عین حال باید منتظر ماند و دید فیلم Money Electric: The Bitcoin Mystery در نهایت چه کسی را به‌عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی خواهد کرد.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ