کدام اتفاقات امید را به لبنان برگرداند

اقتصاد ایران: اهواز - مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: چند اتفاق مهم از سوی ایران، امید را به میان مردم کشور لبنان در این شرایط سخت برگرداند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین میلاد امینی موحد در ارتباط زنده از لبنان در «دومین نشست هم اندیشی بایدها و نبایدهای پیوست رسانه‌ای عملیات وعده صادق ۲» ضمن تبریک حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: در ضاحیه جنوبی و بیروت چند اتفاق سبب ایجاد امید در بین مردم لبنان خصوصاً اعضای حزب الله شده است که ابتدا با حملات موشکی آغاز شد، پس از آن خطبه‌های نماز جمعه رهبر معظم انقلاب امید را بیشتر کرد.

این فعال رسانه‌ای خوزستانی که هم اکنون در بیروت حضور دارد، اضافه کرد: آمدن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان در بحبوحه جنگ دلیل دیگر ایجاد امید بین مردم لبنان و حزب الله بود که بسیار مورد اقبال قرار گرفت و واکنش مثبت مردم را به همراه داشت که حرکتی عزتمندانه بود.

مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در لبنان فضایی روانی ایجاد شده بود، تصریح کرد: زمانی که حمله موشکی ایران رخ داد در خصوص این فضای روانی، ورق برگشت به طوری که روحیه، امید و آن عزتی که حزب الله همیشه داشت بار دیگر برگشت.

حجت الاسلام امینی موحد گفت: همچنین زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه به مساله لبنان پرداختند و حتی به زبان عربی خطبه را ایراد کردند واکنش بسیار مثبتی بین مردم لبنان داشت.

به گفته مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان، در بیروت کافه‌های بسیاری وجود دارد که مردم در آنها دور هم جمع می‌شوند و از تلویزیون‌های کوچک در کافه اخبار و برنامه‌ها را دنبال می‌کنند، زمانی که رهبر در حال ایراد خطبه بودند حتی این کافه‌ها هم به صورت زنده از شبکه‌های الجزیره و المنار صحبت‌ها و خطبه‌ها را گوش می‌کردند. همچنین در ضاحیه با موبایل شبکه، الجزیره را دنبال می‌کردند.

حجت الاسلام امینی موحد با بیان اینکه با حضوری که در لبنان و بیروت داشته‌ایم به این مساله رسیده‌ایم که اکنون ایجاد روایت‌های مثبت و امید آفرین از جریان حزب الله مهم است، اظهار کرد: شعار «حزب الله زنده است» شعار کامل و درستی است که باید به آن تاکید داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در بیروت هیچ شخصی پیش از نام شهید سید حسن نصرالله، واژه «شهید» را استفاده نمی‌کند زیرا تصور می‌کنند این یک نقشه عملیاتی است و می‌گویند چون نمی‌خواهند سید حسن شهید شود این گونه بیان می‌کنند، در واقع هنوز با این مساله کنار نیامده‌اند.

مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: با وجود جنگ روانی که دشمن ایجاد می‌کند ما نیز باید بسیار تلاش کنیم، در مورد «حزب الله زنده است» در قالب فیلم، نماهنگ، گزارش، روایت و… کار کرده و امید را به جامعه مخاطب انتقال دهیم.

وی با اعلام اینکه جانمایی افراد بسیار مهم است، افزود: اکنون بسیاری از ایرانی‌ها به لبنان برای کمک آمده‌اند اما همچنان موفق به انجام کاری نشده‌اند زیرا حزب الله لبنان در استفاده از عناصر لبنانی هم دقت و طبقه بندی اطلاعاتی دارد، نمی‌پذیرد شخصی وارد دستگاهشان شود خصوصاً ایرانی‌ها زیرا می‌گویند شهادت ایرانی در لبنان برای جبهه مقاومت بسیار سنگین است و هزینه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین امینی موحد با بیان اینکه برای حمایت از مردم لبنان باید جریانی ایجاد شود، اظهار کرد: آیت الله موسوی جزایری و حجت الاسلام موسوی فرد کار را آغاز کرده‌اند اما با توجه به اینکه اوضاع اقتصادی در لبنان بسیار سخت و سنگین است باید نسبت به پمپاژ رسانه‌ای و اخبار آن دقت و کار شود.

به گفته مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان، مردم ایران باید به کمک مردم شیعه در لبنان بیایند که در حال حاضر بهترین کمک مالی آن هم از طریق درگاه‌های رسمی است به دلیل اینکه با توجه به محاصره بودن فرودگاه لبنان و مورد هدف بودن اتوبان بیروت به دمشق، انتقال وسایل و تجهیزات به بیروت تقریباً غیرممکن است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ