اهمیت آموزش خودمراقبتی به کودکان

اقتصاد ایران: آموزش خودمراقبتی جزء مواردی است که کسب دانش آن می‌تواند کودکان را از بسیاری آسیب‌ها محفوظ نگه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، آموزش خودمراقبتی جزء مواردی است که کسب دانش آن می‌تواند کودکان را از بسیاری آسیب‌ها محفوظ نگه دارد؛ با این وجود، یکی از مادران جوان که کودکی کم‌سن‌وسال دارد، با چالش‌هایی در این مورد روبه‌رو شده که خلاصه آن را در نامه‌ای برای روزنامه نوشته است.

«دختر چهارساله‌ای دارم که با تحقیق بسیار در یکی از مهدکودک‌های خوب تهران او را ثبت‌نام کردم. در همان روزهای اول برایم چیزهایی را تعریف می‌کرد که باعث شد به تعاملش با یکی دیگر از کودکان توجه بیشتری کنم. کودک دیگر سعی داشته تا شلوار کودک من را پایین بکشد و در جلسات بعدی هم به اشکال مختلف چنینی مواردی پیش آمده بود. همه اینها باعث شد تا یک روز به مهد بروم و همه را برای مدیر مجموعه تعریف کنم، اما آنها رفتار مناسبی نشان ندادند و در نهایت این ماجرا را تکذیب کردند.

بااین‌حال، در روزهای بعد هم این موضوعات باز پیش آمده بود و یک روز تصمیم گرفتم با مادر همین بچه صحبت کنم. مادر این بچه هم با من رفتار خوبی نداشت. تمام تلاش من این بود تا این موضوع بررسی شود و اگر نیاز به درمان این کودک هست، حتما محقق شود، ولی رفتارهایی که با من شد همه قهری بود. من حتی به آموزش و پرورش هم مراجعه کردم اما تأثیری نداشت.

یک روز در گروه مهدکودک این موضوع را عنوان کردم و متوجه شدم برخی از مادران هم گله‌هایی دارند، اما مدیر مهدکودک من را از گروه مجازی بیرون انداخت. بعد از آنکه دیدند من از پا نمی‌نشینم و همچنان پیگیرم، گفتند برای ترم جدید فرزند شما را ثبت‌نام نمی‌کنیم.

خلاصه این مجموعه به جای پیگیری موضوع، صورت‌مسئله را پاک کرد. برای چنین موضوعاتی نیاز است تا آموزش‌های لازم به کودکان داده شود؛ مثلا مدرسه و خانواده‌ها به این موضوعات حساس باشند و آن را دست کم نگیرند. در این رابطه، انواع کتاب آموزشی و کلیپ وجود دارد، اما متأسفانه بسیاری‌ حتی مربی‌ها و مدیران مهدکودک و مدارس، اصلا توجهی به آن ندارند. من در افسوس آن هستم که مادرها و پدرهای بسیاری با هدف آنکه فرزندشان در مهدکودکی با کیفیت تحصیل می‌کند، متحمل این آسیب‌ها خواهند شد. آسیب‌هایی که حتی در مواردی قابل جبران هم نخواهد بود.

در کنار همه اینها، مادر و پدرها هم باید هوشیار باشند و علاوه بر اینکه نیاز است تا آموزش درستی به فرزند خود بدهند، باید مراقب فضای اطراف کودک خود هم باشند. خیلی وقت‌ها کودکان دیگر به دلیل آسیب‌هایی که متحمل شده‌اند، بدون آنکه خودشان بدانند، منجر به آسیبی دیگر به هم‌کلاسی خود خواهند شد. در هر حال تمام کودکان موجودات معصومی هستند که نیاز به مراقبت دارند و این وظیفه ماست که تحت هر شرایطی از آنها حمایت کنیم».

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ