همه چیز درباره عمل بینی: از مشاوره تا نتایج عالی

اقتصاد ایران: اگر در تکاپوی تحقیق برای عمل زیبایی بینی هستید مطالعه این مطلب برای شما خالی از لطف نیست. چرا که در این محتوا از مشاوره تا ارائه راهکارهایی برای دریافت بهترین نتیجه از عمل بینی کنار شما هستیم.

میل بشر به زیبایی و تکامل سبب می‌شود که همواره بر متقاضیان عمل‌های زیبایی به خصوص جراحی بینی اضافه شود. تغییر واقعی چهره و اصلاحاتی چون کوچک شدن، حل مشکلات تنفسی، تصحیح استخوان یا غضروف بینی و حتی بزرگ کردن آن که به موجب این عمل حاصل می‌شود، دلیل محبوبیت آن در بین تمام مردم جهان و به ویژه ایرانیان است. زیباجویی که در ابتدای تصمیم گیری این راه قرار دارند با داشتن اطلاعات دقیق و درست در این حوزه متوجه می‌شوند که کاندیدای مناسبی برای این عمل هستند یا خیر؟ در ادامه با ما با راهنمای عمل زیبایی بینی همراه باشید.

چرا مشاوره پیش از جراحی مهم است؟

هنگامی که یک فرد تصمیم به انجام عمل جراحی بینی می‌گیرد مهم‌ترین کاری که در ابتدای راه می‌تواند انجام دهد یک مشاوره درست و اصولی است. این بدان معنی خواهد بود که یک پزشک جراح حرفه‌ای و با سابقه او را ویزیت کند و درباره نتایج احتمالی عمل و روش‌های جراحی صحبت کند. در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی موارد زیر باید مورد بررسی قرار گیرد:

  • بررسی سلامت عمومی

پزشک در مورد سوابق پزشکی و سلامت شخص سوال‌هایی می‌پرسد. حتی در بسیاری از موارد پرونده پزشکی او را بررسی می‌کند. زیرا در صورت وجود یک بیماری مزمن یا مشکلاتی چون فشار خون بالا، مشکل قلبی یا هر آنچه که در بهبود زخم و خونریزی تاثیر دارد، تصمیم جراحی با وسواس بیشتری باید تایید شود.

همچنین اگر زیبا جو قبلاً عمل‌هایی در ناحیه بینی مانند زیبایی، عمل سینوس یا جراحی به دلیل وارد شدن آسیب به بینی انجام داده است، پرونده خود را در اختیار جراح قرار می‌دهد.

  • بررسی تداخل داروها

در صورتی که زیباجو دارو مصرف می‌کند باید فهرستی از آن‌ها در اختیار پزشک قرار دهد. به عنوان مثال آسپرین به دلیل رقیق کردن خون باید حداقل دو هفته قبل از جراحی قطع گردد. همچنین اگر فرد به داروهای خاصی آلرژی دارد حتماً باید تیم پزشکی را از آن‌ها مطلع کند.

  • تشخیص نوع پوست بینی

تشخیص نوع پوست بینی توسط پزشک تاثیر بسیار زیادی در بهبود بینی زیباجو پس از انجام عمل دارد. به طور کلی پوست‌هایی با ضخامت متوسط که سطحی صاف و سالم دارند بهترین نوع بینی برای جراحی به شمار می‌آیند. در مقابل پوست‌های خیلی نازک یا خیلی ضخیم از میزان رضایت ۱۰۰ درصدی نتیجه می‌کاهند. افرادی که اصطلاحا به آن‌ها خوش زخم می‌گویند زودتر از دیگران فرایند بهبودی را طی می‌کنند.

یک پزشک وظیفه شناس این موارد را به مراجعه کننده خود گوشزد می‌کند تا او با در نظر گرفتن تمامی جوانب تصمیم به انجام عمل جراحی رینوپلاستی گیرد.

همه چیز درباره عمل بینی: از مشاوره تا نتایج عالی

در رینوپلاستی چه رخ می دهد؟

پس از جلسه مشاوره و تعیین وقت عمل، نوبت به آن می‌رسد که در مورد نحوه جراحی بیشتر بدانیم. جراحی بینی یا رینوپلاستی (Rhinoplasty) معمولاً به دو روش باز و بسته انجام می‌گیرد که بسته به ساختار بینی فرد یا هدف جراحی انتخاب می‌گردد:

  • جراحی بینی باز Open Rhinoplasty

در این روش دیواره‌های داخلی بینی و قسمت کلوملا یا دیواره بین سوراخ‌های بینی برش می‌خورند. پس از این برش پوست بینی کاملاً باز می‌شود و ساختار استخوانی یا غضروفی آن در دسترس جراح قرار می‌گیرد. جراحی بینی باز معمولاً مستعد تغییرات وسیع‌تر و بیشتری در بینی است. این جراحی که با توجه به نوع برش و نحوه انجام عمل نامگذاری می‌شود مراحل زیر را دارد:

  • بیهوشی

بیمار توسط بیهوشی عمومی به خواب عمیق می‌رود و در طی جراحی درد را احساس نمی‌کند.

  • برش

پزشک متخصص یک برش روی کلوملا ایجاد می‌کند تا تا بتواند تغییرات مورد نیاز را روی غضروف و استخوان‌ها ایجاد کند.

  • اعمال تغییرات

در این مرحله اصلاح انحراف بینی یا غضروف نوک بینی، تراش یا بازسازی استخوان‌های بینی و مشکلات مربوط به انحراف یا عدم تقارن رفع می‌گردند. همچنین بسته به تشخیص، پزشک جراح می‌تواند از غضروف پیوندی که از گوش و دنده‌های خود فرد گرفته می‌شود و در مواردی از ایمپلنت‌های مصنوعی برای تقویت بخش‌های مختلف بینی استفاده می‌گردد، بهره گیرد.

  • بستن برش‌ها و قرار دادن آتل

در نهایت جراح پوست و بافت‌های نرم را به جای خود بازگردانده و برش‌های روی کلوملا با بخیه‌های جذبی یا غیر جذبی بسته می‌شوند. یک آتل نیز به دلیل آنکه حفاظت خوبی از بینی و شکل جدید آن صورت گیرد، روی بینی قرار داده می‌شود.

  • جراحی بینی بسته Closed Rhinoplasty

در این مدل از جراحی رینوپلاستی پوست بینی به طور کامل برداشته نمی‌شود. به همین دلیل جای زخم و بخیه قابل مشاهده در این روش وجود ندارد. بنا به بسته بودن عمل جراحی، پزشک متخصص اشراف کمتری به ساختار بینی دارد. زیرا تمامی تغییرات باید از طریق سوراخ‌های بینی انجام شوند که مهارت و تجربه بسیار بالایی نیاز می‌طلبد. مراحل آن نیز به شرح زیر هستند:

  • بیهوشی و برش‌های داخلی

پس از بیهوشی زیباجو، جراح وی برش‌های کوچکی داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند.

  • تغییرات ساختاری

حال وقت آن رسیده است که بافت‌های نرم و پوست بینی از روی غضروف یا استخوان بلند شود تا بتوان به ساختارهای داخلی آن دسترسی پیدا کرد و تغییرات لازم را در آن به وجود آورد.

  • بستن برش‌ها

در نهایت و پس از اعمال تغییرات برش‌های داخلی توسط بخیه‌های قابل جذب پوشیده می‌شوند.

همه چیز درباره عمل بینی: از مشاوره تا نتایج عالی

اخذ بهترین نتیجه از جراحی بینی با دکتر قارونی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی دارید حتما نام دکتر علی قارونی متخصص گوش حلق و بینی و جراح پلاستیک بینی و صورت را شنیده‌اید. ایشان که در تهران مشغول به طبابت هستند در زمینه دیگر عمل‌های زیبایی چون لیفت و پروتز نیز سوابق خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند. با مراجعه به سایت دکتر قارونی ضمن بهره‌مندی از خدمات مشاوره از نمونه عمل‌های ایشان بازدید به عمل آورید.

دکتر قارونی با تجربه انجام صدها جراحی زیبایی بینی موفق ورضایتبخش یکی از بهترین پیشنهادات برای اخذ بهترین نتیجه از جراحی بینی در تهران هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ