سعدالله‌یف آماده باشد کار کامران سخت است/باروز متفاوت کشتی میگیرد

اقتصاد ایران: مدیرفنی کشتی مازندران معتقد است اگر عبدالرشید سعدالله‌یف کشتی‌گیر روس از آمادگی بالایی برخوردار باشد کار کامران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی با توجه به حریفانش سخت خواهد بود.

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره شرایط مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برای ۴ نماینده ایران که آبان ماه در تیرانا آلبانی برگزار خواهد شد، گفت: به نظرم امسال مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی متفاوت‌تر و جذاب‌تر از سال‌های گذشته باشد چرا که در اکثر اوزان کشتی‌گیرانی داریم که همگی مدعی هستند. البته که فکر می‌کنم تنها وزنی که در قد و قواره المپیک حاضر شده همین وزن ۹۲ کیلوگرم است که دو قهرمان المپیک و جهان در این وزن حضور دارند و حساسیت و جذابیت بالایی دارد.

وی بااشاره به وضعیت فنی کامران قاسمپور در این مسابقات اظهارداشت: باید ببینیم وضعیت عبدالرشید سعدالله‌یف و دیوید تیلور به چه صورت است؛ اگر شرایط این دو کشتی‌گیر مثل همیشه باشد کار کامران قاسمپور کمی سخت خواهد بود. اگر تیلور در شرایط آمادگی کامل باشد پیروزی برابر آن سخت است، سعدالله‌یف هم در مسابقات انتخابی عملکردش کمی افت کرده است؛ اما با این حال هر کدام از این دو کشتی‌گیر فاکتورهای خاص خودشان را دارند.

مدیرفنی کشتی مازندران تأکید کرد: فاکتور اصلی کشتی کامران خوب ایستادن و خوب دفاع کردن است. او به سبک کشتی ایرانی زیرگیری می‌کند که بسیار قابل قبول است و همین موضوع ویژگی مثبت او محسوب می‌شود و روی موفقیتش تأثیرگذار است. از آن طرف اگر دیوید تیلور شرایط ایده‌آل داشته باشد، زمانی که حریف به پاهای او می‌رسد تازه کشتی او شروع می‌شود. عبدالرشید سعدالله‌یف هم از نظر فنی کشتی‌گیر شش دانگی است که اگر شرایط آمادگی‌اش خوب باشد پیروزی برابر او سخت خواهد بود.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن در پاسخ به این سوال که برخی اهالی کشتی معتقدند چون دیوید تیلور و سعدالله‌یف تغییر وزن دادند، کامران نسبت به آن‌ها برتری دارد، اظهارداشت: من فکر نمی‌کنم در مسابقات جهانی این موضوع خیلی تأثیرگذار باشد. در این رده و با این کلاس کشتی چند کیلو افزایش یا کاهش وزن زیاد تأثیرگذار نخواهد بود. این سه کشتی‌گیر از نظر فنی خیلی تفاوتی با هم نداشتند و همگی در یک رده وزنی هستند. به نظرم سعدالله‌یف چون از یک وزن بالاتر به وزن ۹۲ کیلوگرم آمده کمی کارش سخت‌تر از آن دو کشتی‌گیر دیگر است ولی باز هم باید دید شرایط آمادگی‌اش به چه صورت بوده است.

محمدی همچنین در مورد احتمال رویارویی محمد نخودی با جردن باروز در این مسابقات گفت: به نظرم سبک کشتی محمد نخودی و جردن باروز اصلاً شبیه به هم نیست. نخودی به حریف نزدیک می‌شود و در خیلی از تکنیک‌ها به پختگی کامل رسیده و نقطه قوت او محسوب می‌شود؛ اما این در شرایطی است که حریف به او نزدیک شود و او بتواند با تکنیک‌هایی که بلد است بر حریف خود مسلط شود. اما در رابطه با جردن باروز او اصلاً به حریف نزدیک نمی‌شود و به صورت جداگانه کشتی می‌گیرد. به همین خاطر فکر می‌کنم کار محمد نخودی برابر جردن باروز سخت‌تر خواهد بود.

مدیرفنی کشتی مازندران ادامه داد: البته که محمد نخودی به لحاظ سن و سال جلوتر از جردن باروز است، او پرانرژی و نیروی جوانی دارد ولی جردن باروز پا به سن گذاشته است اما به طور کلی سبک این دو کشتی‌گیر به هم نمی‌خورد. جردن به حریف خود اصلاً نزدیک نمی‌شود که نخودی بتواند به او مسلط شود و به همین خاطر کمی کارش سخت‌تر است.

محمدی با اشاره به وضعیت امیرمحمد یزدانی که دارای دو مدال نقره جهانی است، گفت: امیرمحمد در وزن شلوغی قرار دارد، در این وزن جیمز گرین آمریکایی کشتی‌گیر بدی نیست، اما پا به سن گذاشته، ولی شیری‌یف هم کشتی‌گیر روس از نظر فنی قابل قبول است، البته من بیشتر از همه در این وزن کشتی‌گیر ۷۰ کیلوگرم ژاپن را مدعی می‌دانم. ژاپنی‌ها معمولاً در ۷۰ کیلوگرم، کشتی‌گیران خوبی دارند، حالا باید دید شرایط قرعه و جدول چطور پیش می‌رود این موضوع از همه مهمتر است. البته که امیرمحمد هم به بلوغ رسیده و جز کشتی‌گیران مدعی است. اگر روز او باشد قطعاً کشتی‌های خوبی می‌گیرد. امیدوارم مسابقات جهانی روز خوب امیرمحمد باشد و بتواند کم اشتباه ظاهر شود و کشتی‌های خوبی بگیرد.

وی همچنین به وضعیت رضا مؤمنی که برای اولین بار صاحب دوبنده تیم ملی شده اشاره کرد و گفت: رضا مؤمنی کشتی‌گیر خوبی است و از یک وزن پایین‌تر به وزن ۶۱ کیلوگرم آمده و الان هم یک سال است که در این وزن جا افتاده است. او در مسابقات جام تختی هم کشتی‌های خوبی گرفته است، البته نباید فراموش کنیم که وزن ۶۱ کیلوگرم وزن سختی و شلوغی به لحاظ تعداد کشتی‌گیر است، تعداد مدعیان در این وزن زیاد است و به همین خاطر کار رضا سخت است، آروجائوی آمریکایی خیلی کشتی‌گیر خوبی است. روس‌ها در این وزن کشتی‌گیر خوبی دارند و علاوه بر آن، دو کشتی‌گیر از ژاپن در مسابقات جوانان آسیا و جهانی دیدم که هرکدام آنها را به تیرانا بیاورند، حریفان بسیار سختی هستند. ژاپنی‌ها معمولاً در این وزن جزو مدال‌آوران هستند. اما او جوان و پرانرژی است، امیدوارم در میدان جهانی کم اشتباه باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ