تصویب ۱۵ نیاز پژوهشی دستگاه های اجرایی استان قزوین

اقتصاد ایران: قزوین- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین از تصویب ۱۵ نیاز پژوهشی دستگاه های اجرایی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رحمانی در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ۹ دستگاه اجرایی استان پیشنهادات پژوهشی خود را به دبیرخانه کارگروه اعلام و از این تعداد ۱۵ طرح پژوهشی در جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان بیان کرد: بررسی میزان پدافند غیرعامل مراکز حوزه سلامت قزوین به روش مهندسی رزیلینس درسال ۱۴۰۳، بررسی میزان شیوع جرایم اتباع بیگانه و تحلیل آسیب‌های ناشی از مهاجرت اتباع در استان قزوین، بررسی ظرفیت‌های توسعه گردشگری ادبی استان و ارائه راهکارهای مؤثر به منظور معرفی استان قزوین به عنوان مقصد گردشگری ادبی طنز در کشور، پیشران‌ها و پسران ورزش سالمندان در استان قزوین، آسیب شناسی طلاق با رویکرد اقدامات پیشگیرانه در استان قزوین، بررسی و امکان سنجی توسعه فناوری انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی و انرژی باد در بقاع متبرکه و اراضی موقوفات استان قزوین، پرورش تلفیقی آبزیان و محصولات کشاورزی در راستای استفاده بهینه از منابع آب در اراضی موقوفات استان قزوین، تعیین عوامل مؤثر و حد مجاز فرسایش آبی و بادی در تخریب خاک، تهیه سند جامع توسعه و بهره برداری از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی از جمله نیازهای پژوهشی مصوب شده در استان قزوین بود.

رحمانی در خصوص انجام طرح‌های مطالعاتی در استان با اشاره به اینکه هدف اجرای طرح‌های کاربردی است، تصریح کرد: نتایج طرح‌های مطالعاتی باید به عنوان دستور کار در نظام تصمیم گیری و سیاست گذاری استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: طبق ظوابط و رعایت قوانین، دستگاه‌های ذیربط و مشمول بعد از تصویب طرح پژوهشی در چهارچوب و میزان سقف اعتبارات پژوهشی که برای هر دستگاه مشخص شده هزینه نمایند و بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی و ثبت در سامانه سمات نسبت به اجرایی شدن طرح‌ها اقدام نمایند.

گفتنی است پژوهشگران، محقیین و علاقمندان می‌توانند جهت دستیابی به نیازهای پژوهشی، به آدرس سایت https://education.erqz-mporg.ir/ مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مراجعه نمایند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ