برگزاری همایش بین‌المللی شعر «پروانه‌های زخمی»

اقتصاد ایران: مدیرعامل خانه ای‌بی ایران از برگزاری همایش بین المللی شعر «پروانه‌های زخمی» با دبیری علیرضا قزوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی گلپایگانی مؤسس و مدیرعامل خانه ای‌بی ایران از برگزاری همایش بین المللی شعر «پروانه های زخمی» با دبیری علیرضا قزوه خبر داد و گفت: بیماران مظلوم پروانه‌ای ایران و خانواده‌های آنها که غیر از رنج این بیماری سهمگین که از آغاز تولد همراهشان است و آن را تحمل می‌کنند، سال هاست به دلیل سیاست‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا مورد تحریم دارو و پانسمان قرار گرفته اند.

وی افزود: اگر چه دارو و حق سلامت، مطابق اصل ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر استثنا شده اما تنها در صفحات کاغذی باقی مانده چرا که دامنه‌ی تحریم‌ها چنان گسترده و وابسته به هم هستند که با شبکه ی بانکی و صنعت حمل و نقل تحریمی، هرگز امکان دسترسی به این دست کالاها و خدمات امکان پذیر نیست.

مدیرعامل خانه ای‌بی ایران در ادامه گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی هنری و همچنین سیاست‌های کلی خانه ای‌بی ایران در توسعه فرهنگ اجتماعی در مواجهه و برخورد با کودکان بیمار به ویژه مبتلایان به بیماری پروانه‌ای، این مرکز با همکاری مرکز شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما اقدام به برگزاری همایش بین المللی شعر «پروانه‌های زخمی» کرده است.

هاشمی گلپایگانی گفت: این همایش در قالب فراخوان از شاعران برای شرکت در جشنواره بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی و جغرافیایی دعوت خواهد کرد که آثار خود را برای داوری به دبیر خانه ارسال فرمایند. قالب اشعار مورد نظر این رویداد شامل: کلاسیک – نو و نیمایی – سرود، ترانه، تصنیف و کودک و نوجوان در دو بخش فارسی ویژه شاعران پارسی زبان ایران و سایر کشورها و نیز شعر بین الملل ویژه سایر کشورها در زبان‌های انگلیسی – عربی – ترکی – اردو و سایر زبان‌ها خواهد بود.

وی در پایان گفت: این همایش در دو دسته ویژه بیماران پروانه‌ای و خانواده آنها و نیز سایر شاعران عزیز تقسیم بندی شده که به ۱۰ نفر نخست برگزیدگان هر دسته توسط هیئت داوران جوایزی تعلق می‌گیرد. همچنین آثار برگزیده در روز همایش قرائت و نیز در کتابی با همین عنوان به چاپ خواهد رسید ضمن اینکه در قالب آلبوم موسیقی با استفاده از خوانندگان و آهنگسازان مطرح به تولید خواهد رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ