دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با دنیامالی در وزارت ورزش

اقتصاد ایران: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در وزارت ورزش با احمد دنیامالی وزیر ورزش دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر احمد دنیا مالی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان حضور داشتند.

دنیامالی در این دیدار اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی ما ارتقای جایگاه فرهنگ در دو حوزه ورزش و جوانان است که متاسفانه در گذشته زیاد به این مقوله مهم پرداخته نشده است. باید برنامه جامعه‌ای داشته باشیم که نگاه مردم را به حوزه فرهنگی چه در بخش ورزش و چه در بخش جوانان تغییر دهیم.

وی ادامه داد: خیلی‌ها جایگاه شورای انقلاب فرهنگی را صرفا جایگاه مشورتی و حاکمیتی می‌دانند در صورتی که این شورا ظرفیت بالایی دارد و خیلی وسیع‌تر از مجلس می‌تواند در مسائل فرهنگی کمک‌رسان وزارت ورزش باشد.

دکتر دنیامالی خاطرنشان کرد: در بحث فناوری و توسعه علمی ظرفیت‌های بسیار خوبی در وزارتخانه داریم ولی باید روی این ظرفیت‌ها کار کنیم. ما می‌توانیم خودمان تولید کننده باشیم ولی در این راستا باید به جوانان بیشتر فرصت دهیم و پوست‌اندازی کنیم. باید نگاه ما تغییر کند و این نیازمند یک کار جهادی است.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ما در حوزه کاری و اجرایی به تعامل با مجموعه شورای انقلاب فرهنگی نیاز داریم و این یک فرصت بسیار خوب برای ما محسوب می‌شود. با توجه به اینکه به حوزه جوانان آنطور که باید توجه نشده می‌توانیم با همکاری شورای انقلاب فرهنگی به این حوزه رسیدگی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر مجلس برای بازسازی ساختار حوزه جوانان آمادگی را ندارد و فعلا نمی‌توان دو حوزه را به شکل گذشته ازهم تفکیک کرد. ولی این آمادگی و برنامه را داریم که حوزه جوانان را به شکل ساختاری جداگانه دربیاوریم که با نظارت وزارت ورزش بتوان برنامه‌های اساسی برای این حوزه پیاده و اجرایی کرد و به شکل ویژه‌تری به حوزه جوانان بپردازیم. به دنبال این هستیم که ساختار سازمان جوانان را تشکیل دهیم و به این صورت فضا برای کار کردن بیشتر خواهد بود. ولی لازمه این کار موافقت و تصویب نمایندگان مجلس خواهد بود.

دکتر دنیامالی ادامه داد: از ابتدای کار یکی از برنامه‌های اصلی ما استفاده از هوش مصنوعی بود که بتوانیم با استفاده از هوش مصنوعی سازوکار بهتری در وزارتخانه ایجاد کنیم. استفاده از هوش مصنوعی به ویژه در بحث ورزش قهرمانی یکی از اهداف ما است. ما هرچه به سمت شبیه‌سازی پیش برویم هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهیم و هم باعث جلوگیری از آسیب خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بانوان براین باوریم که این حوزه برای ما یک فرصت بزرگ است. هرچه قدر در این حوزه کار کنیم به لحاظ اقتصادی برای ما مفیدتر خواهد بود. در حوزه بانوان نتایج بهتری کسب می‌کنیم و کم‌هزینه‌تر است. در آسیا این موضوع بسیار پررنگ است و به طور مثال کشور چین توانسته از این ظرفیت بهترین بهره را ببرد. ورزش بانوان نسبت به آقایان برای ما زودبازده‌تر است.

وی گفت: با پرداختن به ورزش بانوان می‌توانیم تبلیغات منفی که از سوی رسانه‌های معاند درخصوص عدم توجه به ورزش بانوان در ایران مطرح می‌شود را نیز خنثی کنیم و از این طریق می‌توان ذهنیت‌ها را تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته حضور زنان در ورزشگاه‌ها پیام‌آور رفتارهای اخلاقی است و تا حد قابل توجهی از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند و منجر به سالم‌سازی فضای ورزشگاه‌ها خواهد شد.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت شورا استفاده کنیم چون شورا حوزه اندیشه است و هرچه قدر حوزه اندیشه را قوی کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به میزبانی آمریکا در المپیک ۲۰۲۸ اظهار داشت: به دنبال این هستیم در المپیک ۲۰۲۸ یک رفتار دیگر از ورزش ایران را به نمایش بگذاریم و قدرت ایران را به کشوری که در این نیم قرن رفتارهای خصمانه‌ای با مردم و نظام ما داشته نشان دهیم‌.

وی تصریح کرد: در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و دیگر ادوار گذشته المپیک بیشتر مدال‌آوری ما در دو رشته کشتی و تکواندو بوده و باید حوزه مدال‌آوری را در المپیک آمریکا گسترش دهیم و تنها به دو رشته اکتفا نکنیم. به غیر از اقداماتی که برای حوزه قهرمانی نیاز است باید به لحاظ فرهنگی نیز برای المپیک آمریکا آماده شویم و کارهای زیربنایی انجام دهیم‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه نیز در این جلسه اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی در خدمت همه وزارتخانه‌هاست و به صورت ویژه همکاری با وزارت ورزش و جوانان خواهیم داشت. تقاضا داریم که وزارت ورزش نیز همکاری متقابل با این شورا داشته باشد و به شکل مطلوب همکاری‌ها را جلو ببریم.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که وزارتخانه علاوه بر حوزه ورزش به حوزه جوانان نیز توجه کافی داشته باشد چراکه در گذشته این حوزه مغفول باقی مانده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ